×

‍ نماینده شهرستان آستارا: صحبت کردن در خصوص الحاق آستارا به اردبیل در صلاحیت قاضی‌پور نیست

  • کد نوشته: 30387
  • ۱۳۹۷-۰۱-۱۲
  • 99 بازدید
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،ولی داداشی شامگاه شنبه در واکنش به صحبت‌های اخیر دو تن از نمایندگان آذری‌زبان مجلس در خصوص ماجرای الحاق این شهرستان به استان اردبیل اظهار کرد: گردنه حیران و شهرستان آستارا بر اساس قانون و تقسیمات کشوری به استان گیلان تعلق دارند. وی بابیان اینکه از برخی نمایندگان […]

    ‍ نماینده شهرستان آستارا: صحبت کردن در خصوص الحاق آستارا به اردبیل در صلاحیت قاضی‌پور نیست
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،ولی داداشی شامگاه شنبه در واکنش به صحبت‌های اخیر دو تن از نمایندگان آذری‌زبان مجلس در خصوص ماجرای الحاق این شهرستان به استان اردبیل اظهار کرد: گردنه حیران و شهرستان آستارا بر اساس قانون و تقسیمات کشوری به استان گیلان تعلق دارند.

    وی بابیان اینکه از برخی نمایندگان مردم در خانه ملت انتظار داریم که از مطرح کردن بحث‌های مسموم و تفرقه‌انگیز جداً خودداری کنند تصریح کرد: صحبت‌های اخیر دو تن از نمایندگان آذری‌زبان مجلس در خصوص الحاق شهرستان آستارا به استان اردبیل به اختلافات و تفرقه‌های قومی و قبیله‌ای دامن می‌زند.

    نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی مطرح‌شدن بحث‌های تفرقه‌انگیز به‌ویژه اختلافات قومی و قبیله‌ای را به ضرر نظام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: برخی از سیاسیون کشور به‌جای پرداختن به وظایف ذاتی خود و پیگیری مطالبات مردم با احساسات قومی و قبیله‌ای ملت شریف ایران بازی می‌کنند.

    به‌گفته داداشی، تقسیمات کشوری طبق قانون از حوزه وظایف و اختیارات وزارت کشور و هیئت‌دولت بوده و این دولت است که بحث تقسیمات کشوری را در قالب لایحه به مجلس ارائه می‌دهد و نمایندگان مجلس فقط می‌توانند به لایحه دولت جواب آری یا نه بدهند، بنابراین صحبت کردن در خصوص الحاق آستارا به اردبیل در صلاحیت «نادر قاضی‌پور» نیست و ایشان در این خصوص محلی از اعراب ندارند.

    عضو مجمع نمایندگان استان گیلان شهرستان آستارا را به دلیل برخورداری از مرز خشکی، مرز دریایی و مرز ریلی یکی از قطب‌های اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: کسانی که بحث الحاق آستارا به اردبیل را مطرح کرده‌ و پیگیری می‌کنند به دنبال منافع سیاسی خود هستند.

    وی محدوده جغرافیایی استان گیلان و شهرستان آستارا را تا ورودی تونل در محور آستارا-اردبیل دانست و تأکید کرد: دفاع از محدوده جغرافیایی شهرستان از وظایف نمایندگان مردم بوده و من به‌عنوان نماینده مردم این شهرستان در خانه ملت با قاطعیت تمام از هویت و محدوده جغرافیایی شهرستان آستارا دفاع خواهم کرد/فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=30387

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *