×

پاکسازی پارک ملی خشکی دریایی بوجاق

  • کد نوشته: 43659
  • ۱۳۹۷-۱۲-۲۴
  • 82 بازدید
  • ۰
  • پارک ملی خشکی – دریایی بوجاق کیاشهر در شرق استان گیلان از تورآلات و کومه های غیر مجاز پاکسازی شد. به گزارش گیل و دیلم به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، با توجه به اعلام ممنوعیت صید در داخل رودخانه های استان و با توجه به اهمیت رودخانه سفید رود در محدوده […]

    پاکسازی پارک ملی خشکی دریایی بوجاق
  • پارک ملی خشکی – دریایی بوجاق کیاشهر در شرق استان گیلان از تورآلات و کومه های غیر مجاز پاکسازی شد.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، با توجه به اعلام ممنوعیت صید در داخل رودخانه های استان و با توجه به اهمیت رودخانه سفید رود در محدوده پارک ملی خشکی – دریایی بوجاق، ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان پس از هماهنگی با دستگاه قضایی حوزه کیاشهر، نیروی انتظامی، مرزبانی و دریابانی به صورت مشترک اقدام به جمع آوری تورآلات موجود و تخریب کومه های غیر مجاز کردند.
    این عملیات تا پایان فصل زادآوری ماهیان در حوزه رودخانه سفیدرود که پر اهمیت ترین رودخانه حوزه آبریز خزر است، ادامه خواهد داشت.
    پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر با سه هزار و ۲۶۰ هکتار وسعت از مناطق حفاظت به شمار می رود که از کل وسعت آن یک هزار و ۶۰۰ هکتار محوطه دریایی، حدود ۱۶۰ هکتار تالابی و مابقی نیز محوطه خشکی (شامل زمین های ساحلی ،جلگه ای و علفزار) است. 
    این پارک ملی از مهمترین و با ارزش ترین زیستگاه های طبیعی کشور و مامن ده ها گونه با ارزش وحش است.
    شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=43659

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *