×

مدیرکل مدیریت بحران گیلان مطرح کرد؛ تهیه برنامه جامع مدیریت زمان برف در گیلان

  • کد نوشته: 84671
  • ۱۴۰۱-۱۰-۰۵
  • 78 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به نگارش برنامه جامع مدیریت زمان برف در استان گفت: هشدارها در سه سطح صادر می شود تا دستگاه ها متناسب با آن عمل کنند. به گزارش گیل و دیلم ، امیر مرادی شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران بیشترین حوادث در گیلان را زلزله، سیل، رانش، […]

    مدیرکل مدیریت بحران گیلان مطرح کرد؛ تهیه برنامه جامع مدیریت زمان برف در گیلان
  • مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به نگارش برنامه جامع مدیریت زمان برف در استان گفت: هشدارها در سه سطح صادر می شود تا دستگاه ها متناسب با آن عمل کنند.

    به گزارش گیل و دیلم ، امیر مرادی شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران بیشترین حوادث در گیلان را زلزله، سیل، رانش، برف، خشکسالی و حریق اعلام کرد و گفت: بعد از سال ۹۸، بنا به قانون همه مخاطرات باید بر اساس قانون مدیریت بحران اجرایی و برای مقابله با آن برنامه ریزی شود.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه دستگاه‌ها مکلف هستند به صورت برنامه محور در بحران‌ها عمل کنند، افزود: گیلان در ۶ برنامه آمادگی برای بحران برنامه مصوب شده دارد و تدوین یک برنامه در حوزه پیشگیری و کاهش خطر نیز در حال پیگیری است.

    وی با بیان اینکه مانورها سطح آمادگی استان و دستگاه‌های اجرایی را محک می‌زند و مردم را برای مقابله با بحران آموزش می‌دهد، تصریح کرد: گیلان ۵۲ گسل دارد و زلزله خیز است و باید برنامه مدونی در سه بخش اجرایی شود اما بیشترین رویکرد ما کاهش خطر است‌.

    مرادی با اشاره به اینکه بافت فرسوده یکی از آسیب پذیرترین نقاط در زلزله است، افزود: ساخت و ساز خارج از محدوده نیز از دیگر عوامل خطر ساز است که نظارتی روی آن نمی‌شود.

    وی ادامه داد: همه افراد ساکن بافت‌های فرسوده اعم از شهرنشینان و روستا نشینان می‌توانند برای دریافت تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی مراجعه کنند.

    وی با بیان اینکه استان گیلان برنامه جامعی برای سیلاب دارد، عنوان کرد: از ۲۴۲ رودخانه استان، حدود ۵۰ رودخانه جهنده و سیلابی هستند و برای لایروبی و کنترل این رودخانه‌ها برنامه جامعی به فرمانداران ابلاغ شده است.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به سامانه‌های هشدار سیل گفت: زمانی که بارش‌ها شدید شده و دبی آب بالا می‌رود احتمال آسیب به بافت مسکونی را افزایش می‌دهد لذا در زمان بارش‌های سنگین این رودخانه‌ها مدیریت می‌شود.

    وی با اشاره به نگارش برنامه جامع مدیریت زمان برف تصریح کرد: هشدارها در سه سطح زرد، نارنجی و قرمز صادر می‌شود که متناسب با هر کدام دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه برای مدیریت اوضاع وارد میدان می‌شوند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=84671

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *