×

مدیرکل مدیریت بحران گیلان: آماده بارش ۹۰ سانتی برف هستیم/ لزوم پرهیز از سفر غیرضروری به گیلان

  • کد نوشته: 85096
  • ۱۴۰۱-۱۰-۱۸
  • 71 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه احتمال بارش ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتری برف در ارتفاعات بالای ۳۰۰ متر وجود دارد، گفت: اولویت ما باز نگه داشتن محورهای اصلی، فرعی و روستایی است به گزارش گیل و دیلم ، امیر مرادی در گفت وگویی، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی برای استان گیلان، […]

    مدیرکل مدیریت بحران گیلان: آماده بارش ۹۰ سانتی برف هستیم/ لزوم پرهیز از سفر غیرضروری به گیلان
  • مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه احتمال بارش ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتری برف در ارتفاعات بالای ۳۰۰ متر وجود دارد، گفت: اولویت ما باز نگه داشتن محورهای اصلی، فرعی و روستایی است

    به گزارش گیل و دیلم ، امیر مرادی در گفت وگویی، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی برای استان گیلان، اظهار کرد: آماده بارش برف سنگین در مناطق کوهستانی حتی جلگه هستیم.

     مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه احتمال بارش ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتری برف در ارتفاعات بالای ۳۰۰ متر وجود دارد، گفت: اولویت ما باز نگه داشتن محورهای اصلی، فرعی و روستایی است.

    وی با بیان اینکه احتمال بارش ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتری برف در ارتفاعات بالای ۳۰۰ متر وجود دارد، تصریح کرد: در جلگه گیلان به ویژه محور رشت – امامزاده هاشم نیز سفیدپوش شدن تا ارتفاع ۱۵ سانت پیش بینی می شود.

    مدیرکل مدیریت بحران گیلان از احتمال تشدید سامانه بارشی خبر داد و بیان کرد: امروز آخرین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان را برگزار کردیم و هماهنگی های لازم با دستگاه های عضو به عمل آمد.

    مرادی، اولویت راهداری و شهرداری ها و فرمانداران و دستگاه های اجرایی را باز نگه داشتن راه های اصلی، فرعی و روستایی دانست و تاکید کرد: همچنین محورهای شریانی منتهی به مراکز خدماتی و حیاتی همچون نیروگاه ها و بیمارستان ها و ایستگاه های آب، برق، گاز و مخابرات و… جهت اعزام به موقع اکیپ ها باید باز نگه داشته شود.

    وی با بیان اینکه راهداران محورهای بین شهری و شهرداری ها خیابان های داخل شهرها را بازگشایی خواهند کرد، گفت: با همکاری رسانه ها به ویژه صدا و سیما از هموطنان می خواهیم از انجام سفرهای غیر ضروری به گیلان خودداری کنند؛ در صورت لزوم نیز حتما امکانات زمستانه همچون رنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

    مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به آمادگی بالغ بر ۳۵۰ ماشین سنگین و نیمه سنگین راهداری و بیش از ۶۰ اکیپ هلال احمر و اورژانس و پلیس راه، بیان کرد: استان گیلان را به چهار بلوک تقسیم کردیم و هر بلوک یک فرمانده عملیات دارد.

    وی از پای کار بودن بیش از ۱۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین بخش خصوصی جهت برفروبی خبر داد و اضافه کرد: از ظرفیت ماشین آلات بنیاد مسکن استان نیز برای بازگشایی خیابان ها و معابر شهر رشت استفاده خواهیم کرد، زیرا رشت بسیار مهم است.

    مرادی از پشتیبانی نیروهای مسلح جهت برفروبی به دنبال تشدید احتمالی بارش ها نیز خبر داد و گفت: تمام تلاش ما این است که قطعی آب و برق و گاز نداشته باشیم

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=85096

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *