×

زیباکلام: از هر اقدامی برای بازترشدن فضای سیاسی استقبال می‌کنیم

  • کد نوشته: 86310
  • ۱۴۰۱-۱۱-۲۳
  • 70 بازدید
  • ۰
  • پژوهشگر علوم سیاسی و استاد سابق دانشگاه تهران گفت: هر حرکتی هرچند محدود باشد و چندان بلندپروازانه نباشد اما باعث شود شرایط سیاسی و اجتماعی کشور مقداری تغییر و بهبود یابد و فضا بازتر شود، باید از آن استقبال کنیم. به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایسنا ، صادق زیباکلام با اشاره به […]

    زیباکلام: از هر اقدامی برای بازترشدن فضای سیاسی استقبال می‌کنیم
  • پژوهشگر علوم سیاسی و استاد سابق دانشگاه تهران گفت: هر حرکتی هرچند محدود باشد و چندان بلندپروازانه نباشد اما باعث شود شرایط سیاسی و اجتماعی کشور مقداری تغییر و بهبود یابد و فضا بازتر شود، باید از آن استقبال کنیم.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایسنا ، صادق زیباکلام با اشاره به عفو محکومان اعتراضات و حوادث اخیر و امتداد این مسیر برای بخشودگی دانشجویان و رفع محدویت‌های چهره‌های فرهنگی، ورزشی و رسانه‌ای، اظهار کرد: هر حرکتی هرچند این‌که محدود باشد و چندان بلندپروازانه نباشد، اما باعث شود شرایط سیاسی و اجتماعی کشور مقداری تغییر و بهبود یابد و فضا بازتر شود، ما باید از آن استقبال کنیم و نباید بگوییم فایده ندارد یا کافی نیست.

    وی افزود: ما دو گزینه بیشتر پیش‌روی‌مان نداریم؛ یکی براندازی است که بعد از آن اعلام همه‌پرسی شود که چه قانون اساسی و چطور حکومتی می‌خواهیم، یک گزینه دیگر این است که با تغییرات تدریجی که درون نظام به وجود می‎آید سعی کنیم وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور را از شرایط فعلی نجات دهیم و به سمتی ببریم که به آزادترشدن مطبوعات، کاهش زندانیان سیاسی، استقلال بیشتر قوه قضائیه و جلوگیری از تعیین محکومیت زندانیان سیاسی از سوی برخی نهادها منجر شود.

    پژوهشگر علوم سیاسی و استاد سابق دانشگاه تهران اظهار کرد: یکی از بنیادی‌ترین تغییرات آن است که حکومت پاسخگو شود امری که ظرف چهل‌وسه سال گذشته به چشم نیامده است. بنابراین بزرگترین گام پاسخگویی حکومت محسوب می‌شود، به شکلی که آزادی زندانیان سیاسی، آزادی مطبوعات و استقلال قوه قضائیه یک طرف است و پاسخگویی حکومت در برابر تصمیماتش یک طرف.

    زیباکلام با بیان اینکه نباید انتقاد از حکومت و اعتراض به تصمیماتی که می‌گیرد به عنوان جرم تلقی نشود، تصریح کرد: ما باید بتوانیم از حکومت و تصمیماتی که فعلاً حکومت می‌گیرد نشان دهیم که برخی سیاست‌ها و استراتژی‌ها به نفع منافع ملی نیست. بنابراین من با این دید به تصمیم اخیر دولت نگاه می‌کنم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=86310

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *