×

صادرات ۱۸ هزار تن محصولات شیلاتی از گیلان

  • کد نوشته: 93909
  • ۱۴۰۲-۰۸-۰۱
  • 51 بازدید
  • ۰
  • مدیر کل شیلات گیلان از صادرات ۱۸ هزار تن انواع محصولات شیلاتی از این استان خبر داد و گفت: این میزان صادرات به ارزش ۳۱ میلیون دلار بود. به گزارش گیل و دیلم ،کوروش خلیلی در گفت‌وگویی اظهار کرد: از شهریور ماه سال گذشته تا شهریور ماه سال جاری صادرات شیلاتی استان گیلان ۱۸ هزار […]

    صادرات ۱۸ هزار تن محصولات شیلاتی از گیلان
  • مدیر کل شیلات گیلان از صادرات ۱۸ هزار تن انواع محصولات شیلاتی از این استان خبر داد و گفت: این میزان صادرات به ارزش ۳۱ میلیون دلار بود.

    به گزارش گیل و دیلم ،کوروش خلیلی در گفت‌وگویی اظهار کرد: از شهریور ماه سال گذشته تا شهریور ماه سال جاری صادرات شیلاتی استان گیلان ۱۸ هزار تن و به ارزش ۳۱ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر، از نظر وزنی ۱۱۵ درصد و از نظر ارزش دلاری ۴۰ درصد افزایش داشته است.

    مدیرکل شیلات استان گیلان تصریح کرد: این صادرات علاوه بر انواع ماهیان زنده و خوراکی تازه و منجمد شامل صادرات کنسرو ماهی تن، انواع ماهیان زینتی، تخم ماهی قزل آلا، خوراک آبزیان، خاویار و خرچنگ بود.

    وی با بیان اینکه گیلان بیشترین مزارع خاویاری کشور را به لحاظ تعداد دارد، افزود: طی این مدت برای نزدیک به ۵ تن انواع تخم ماهی و خاویار استان مجوز صادراتی برای تولید کنندگان شیلاتی ارائه شده است.

    خلیلی گفت: بیشترین میزان صادرات محصولات شیلاتی استان انواع خوراک آبزیان بوده که با رشد ۴ برابری نسبت به قبل به کشورهای عراق، ترکیه، ارمنستان و روسیه ارسال شده و بیشترین محصول وزنی صادرات شیلاتی گیلان را تشکیل می‌دهد که نشان دهنده کیفیت محصول تولیدی در استان است.

    مدیر کل شیلات گیلان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار نفر در حوزه شیلاتی استان مشغول به فعالیت هستند که با افزایش تولید کیفی محصولات شیلاتی استان و رونق صادرات می توان شاهد ایجاد اشتغال بیشتر در این بخش باشیم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=93909

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *