×

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:
جذب بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش کشاورزی در گیلان

  • کد نوشته: 102787
  • ۱۴۰۳-۰۳-۱۴
  • 45 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تصویب ۱۷ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش کشاورزی در سفر اول دولت و شهید رئیسی به گیلان خبر داد و گفت: از این اعتبار تا کنون ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال در این استان جذب شده است.....
    جذب بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش کشاورزی در گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ، صالح محمدی امروز و در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سفر بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ شهید آیت‌الله رئیسی به گیلان ۱۷ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص پیدا کرده بود اظهار کرد: این مقدار از اعتبار برای ۱۷ پروژه بخش کشاورزی مصوب و مقرر شد که این رقم تا سال ۱۴۰۳ به طور کامل اختصاص یابد.

    وی ضمن بر شمردند این ۱۷ پروژه ادامه داد: در دور نخست سفر هیئت دولت به گیلان ۱۲ پروژه در حوزه سازمان جهاد کشاورزی، سه مورد در منابع طبیعی، یک پروژه در حوزه شیلات و احداث شهرک گلخانه‌ای مصوب شد.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه پنج مورد از این پروژه‌ها نقطه محور بود تصریح کرد: ایستگاه ملی قرنطینه نباتی در آستارا، ایستگاه پمپاژ آب علی‌آباد رودبار، ایستگاه تحقیقات کیوی، ذخیره آب کشاورزی شهرستان‌های رودبار و املش و ایستگاه پمپاژ رودبار از این دست پروژه‌ها هستند.

    وی با بیان اینکه مابقی پروژه‌ها در سطح استانی بودند ادامه داد: طرح تجهیز و یکپارچه‌سازی اراضی، لایروبی آبندان‌ها، ارتقای بهره‌وری آب با اجرای خطوط انتقال و آبیاری تحت‌فشار و لاینینگ از جمله آنهاست.

    محمدی گفت: ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر استانی شهید جمهور آیت‌الله رئیسی به گیلان در بخش کشاورزی جذب شده است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه طرح تجهیز و یکپارچه‌سازی اراضی در هزار و ۲۹۵ هکتار از مزارع شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود، آستانه‌اشرفیه و رشت اجرا شده است، ادامه داد: لایروبی ۲۰۰ هکتار از آبندان‌ها، اجرای آبیاری تحت‌فشار در ۲ هزار و ۹۳۲ هکتار و لاینینگ در ۴۰۰ متر از اراضی شالیزاری با بهره‌گیری از این منابع انجام شده است.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=102787

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *