×

گیلان طی یک هفته میزبان حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر شد

  • کد نوشته: 105934
  • ۱۴۰۳-۰۶-۱۸
  • 54 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: گیلانیان از ۱۰ تا ۱۷ شهریور ماه میزبان نزدیک به ۶ میلیون و ۲۰۰هزارنفر مسافر به استان شدند....
    گیلان طی یک هفته میزبان حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر شد
  • به گزارش گیل و دیلم ، ولی جهانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه گیلان تا یکم مهرماه در شرایط ویژه خدمات رسانی به گردشگران قرار دارد،اعلام کرد: این مسافران به صورت زمینی و ناوگان هوایی وارد استان شده‌اند که عمده آنان با وسایل نقلیه شخصی به گیلان سفر کرده اند.
    وی عنوان کرد: بر این اساس طی این ایام ۶۸۳ هزار و ۱۱۳ دستگاه خودرو وارد استان شده اند که بیشترین آن در روز ۱۲ شهریورماه با تعداد بیش از ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو بوده است و شلوغترین و پرترددترین محور نیز آزادراه قزوین – رشت بوده است.
    وی با بیان اینکه طی ایام یادشده ظرفیت اماکن اقامتی ثابت و موقت استان تکمیل بوده است، افزود: در این روزها بالغ بر هشت میلیون و ۵۹۱هزار و ۷۴۲ نفر- شب اقامت در این مراکز استان به ثبت رسیده است.
    جهانی تصریح کرد: ضریب اشغال تاسیسات اقامتی استان در این پنج روز ۱۱۰ درصد بوده است.
    وی عنوان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۱۷۶ واحد اقامتی با حدود ۵۰ هزار تخت در استان فعال و میزبان مسافران است که ۱۱۵ واحد آن هتل، ۵۱ هتل آپارتمان، ۱۰۲ مجتمع گردشگری، ۱۹ واحد مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۱۷۱ اقامتگاه بومگردی، پنج واحد اقامتگاه سنتی و ۲ هزار و ۶۶۰ خانه مسافر است.
    وی تصریح کرد: طی این مدت نظارت بر مراکز اقامتی، سیاحتی و تفریحی به صورت جدی و متمرکز انجام شده چنانکه ۴۸۳ مورد از تاسیسات گردشگری استان بازدید شد

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=105934

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *