×

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس خبر داد :
انتقال بنزین از گیلان به استان‌های دیگر در اوج بحران سوخت❗

  • کد نوشته: 106048
  • ۱۴۰۳-۰۶-۲۱
  • 47 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اوج بحران سوخت، بنزین از گیلان به استان‌های دیگر منتقل شد، گفت: ۱۴ شهریور به اردبیل ۴۸۵ هزار و ۹۰۰ لیتر، به تنکابن ۲۲ هزار و ۹۰۰ لیتر، به رامسر ۱۵۸ هزار و ۳۰۰ لیتر و به زنجان ۵۹ هزار و ۸۰۰ لیتر بنزین انتقال‌ داده‌ شده است و در تاریخ ۱۵ و ۱۶ شهریور نیز این مسئله تکرار شده است؛ چطور می‌شود در اوج بحران سوخت شاهد انتقال آن به استان‌های دیگر باشیم....
    انتقال بنزین از گیلان به استان‌های دیگر در اوج بحران سوخت❗
  • به گزارش گیل و دیلم ، محمدرضا احمدی سنگر در گفتگویی با اشاره به وضعیت استان در تعطیلات اخیر که با حجم بالایی از ورود مسافران همراه بود، اظهار کرد: گیلان استانی گردشگرپذیر است و نمی‌توان مانع از ورود مسافر به استان شد؛ اما برای مدیریت هرچه بهتر نیازمند توجه مسئولان استانی و کشوری به این امر هستیم.

    وی گفت: در روزهای اخیر با ورود مسافران به استان شاهد افزایش سه برابری جمعیت بودیم که این مسئله سبب افزایش حجم ترافیک و مشکلاتی برای شهروندان شده است؛ لذا علت تمام این مسائل ضعف زیرساختی گیلان است که با جدیت تمام باید پیگیری شود.

    نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مصرف برق، آب، فاضلاب، پسماند و… از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار بگیرد در غیر این صورت با مشکلات عدم ورود مسافر به استان و نارضایتی شهروندان مواجه خواهیم شد.

    احمدی به مسئله پسماند به عنوان یکی از مسائل اولویت‌دار استان اشاره و عنوان کرد: روز گذشته در سازمان بازرسی کل کشور با حضور مسئولان استان در خصوص پسماند جلسه‌ای برگزار شد که با ورود حجم مسافر به استان این مشکل دوچندان می‌شود و شاهد رهاسازی زباله در طبیعت هستیم که سبب آلودگی و به‌خطرافتادن سلامتی مردم خواهد شد.

    بنزین در اوج بحران سوخت از گیلان به استان‌های دیگر منتقل شد

    وی ادامه داد: بنده در خصوص مشکل کمبود سوخت در روزهای اخیر با وزیر نفت و رئیس فرآورده‌های نفتی کشور تماس داشتم؛ لذا صف‌های طولانی جایگاه‌های سوخت استان نه‌تنها برای مسافران بلکه برای شهروندان نیز آزاردهنده بود ناگفته نماند با توجه به بحران سوخت در استان و نیاز مردم و مسافران نیازی به انتقال سوخت به سایر استان‌ها نبوده است؛ لذا گرچه برخی از مسئولین استانی از ارائه این مسئله سرباز زدند؛ اما در اوج بحران سوخت، بنزین از گیلان به استان‌های دیگر منتقل شد.

    نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: ۱۴ شهریور در اوج بحران سوخت در استان به اردبیل ۴۸۵ هزار و ۹۰۰ لیتر، به تنکابن ۲۲ هزار و ۹۰۰ لیتر، به رامسر ۱۵۸ هزار و ۳۰۰ لیتر و به زنجان ۵۹ هزار و ۸۰۰ لیتر بنزین از گیلان انتقال داده شده است.

    وی با بیان اینکه در تاریخ ۱۵ و ۱۶ شهریور نیز این مسئله تکرار شده است، گفت: در ۱۵ شهریور مجدداً ۶۸۰ هزار و ۱۰۰ لیتر بنزین به اردبیل، ۷۰۸ هزار و ۷۰۰ لیتر به تنکابن و ۲۵۷ هزار و ۹۰۰ لیتر بنزین به رامسر منتقل شد این در حالی است که در روز ۱۶ شهریور هم ۷۱۳ هزار و ۷۰۰ لیتر بنزبن به اردبیل، ۶۵۰ هزار لیتر به تنکابن و ۶۸۳ هزار و ۷۰۰ لیتر بنزین به رامسر منتقل شده است.

    نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درست است که ما خط انتقال داریم اما این موضوع در حالی اتفاق افتاده که استان گیلان در اوج بحران سوخت قرار داشت و همه این‌ها نیازمند توجه مسئولان استانی و کشوری به این موضوع است، نباید شرایط به‌گونه‌ای باشد که با یک مسافرت در استان بحران ایجاد شود.

    سهمیه سوخت در گیلان برای ۳ میلیون نفر پیش‌بینی شده

    احمدی بر ضعف زیرساختی استان تأکید کرد و گفت: سهمیه سوخت در استان برای سه میلیون نفر پیش‌بینی شده اما با ورود مسافر این رقم به ۹ میلیون نفر می‌رسد؛ لذا با توجه به اینکه گیلان یک استان گردشگری است چه در خصوص پسماند و فاضلاب و چه در رابطه با تأمین امکانات و مایحتاج مردم در ایام مسافرت، تمهیدات کافی باید لحاظ گردد.

    وی با بیان اینکه ما باید ببینیم ورود مسافران چه آورده‌ای برای استان دارد، گفت: با وجود مشکلات زیرساختی مردم استان دچار سختی می‌شوند، من نمی‌گویم مسافرت نباشد اما با این روند مشکلات پسماندی و فاضلاب و … برای مردم استان است.

    نانوا می‌گوید: آرد نیست؛ مسئول می‌گوید: نانوایی‌ها آرد را آزاد می‌فروشند

    وی با اشاره به مشکل کمبود نان در استان در این روزها، افزود: در حال حاضر نه‌تنها در ایام تعطیل بلکه در آخر هفته با مشکل شدید آرد و نان مواجه هستیم و نانوایی‌ها علت آن را کمبود آرد می‌دانند و نهادهای نظارتی نیز علت این مشکل را فروش آزاد آرد از سوی نانوایی‌ها تلقی می‌کنند؛ لذا نیازمند نظارت بر این مسئله هستیم تا با ورود مسافران با مشکلات شدید مواجه نشویم.

    نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل کمبود مرغ نیز یکی از مسائل و مشکلاتی است که در روزهای اخیر شاهد بودیم که با توجه به اینکه گیلان قطب تولید مرغ در کشور است علت این مسئله باید به جد مورد نظارت و پیگیری مسئولان ذی‌ربط قرار بگیرد.

    اسکان مسافران در پارک‌ها و کنار جاده‌ها وجهه خوبی در استان ندارد

    احمدی در پایان خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر شاهد اسکان مسافران در پارک‌ها و کنار جاده بودیم که فارغ از مسائل فرهنگی، وجهه خوبی در استان ندارد؛ لذا در برخی استان‌ها، مکان‌هایی برای مسافران تعبیه شده است تا علاوه بر تأمین امنیت مسافران، آورده اقتصادی و اشتغال را برای استان به دنبال دارد؛ لذا تمامی این موارد باید در استان مورد ساماندهی قرار بگیرد تا هم مسافران با اطمینان خاطر به استان سفر کنند و هم شاهد اشتغال برای جوانان و نیروی بیکار جامعه باشیم

    نویسنده: امید غمخوار
    منبع: ۸دی

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=106048

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *