×

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان خبر داد:
ممنوع بودن ورود تورها به جنگل‌های گیلان

  • کد نوشته: 106314
  • ۱۴۰۳-۰۶-۲۸
  • 36 بازدید
  • ۰
  • فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان با اشاره به شروع فصل گاو بانگی (فصل جفت‌گیری مرال از ۱۵ شهریور تا پایان مهر)، گفت: ورود تورهای گردشگری و طبیعت‌گردی در ایام گاو بانگی به جنگل‌های هیرکانی گیلان ممنوع است...
    ممنوع بودن ورود تورها به جنگل‌های گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ، رامین زراعتی لحظاتی قبل در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از متنوع‌ترین و بارزترین زیستگاه‌های مرال و شوکا در استان گیلان است که نیاز به حفاظت جدی دارد، اظهار کرد: باتوجه‌به شروع فصل گاو بانگی (فصل جفت‌گیری مرال از ۱۵ شهریور تا پایان مهر) ورود تورهای گردشگری و طبیعت‌گردی در ایام گاو بانگی به جنگل‌های هیرکانی گیلان ممنوع است.

    وی با بیان اینکه دامداران نیز مکلف به خروج دام از مراتع، مناطق جنگلی و حفاظت شده در موعد مقرر قانونی ۱۵ شهریور هستند، ادامه داد: هر نوع درخواست فعالیت و همکاری اعم از مشارکت در حفاظت، مشاهده حیات‌وحش، عکاسی، مستندسازی و … مشروط به ارائه درخواست کتبی، هماهنگی و اخذ مجوز از اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان است.

    فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان با اشاره به فصل گاو بانگی و تشدیدشدن گشت‌های شبانه‌روزی مأمورین یگان حفاظت این اداره، تصریح کرد: شهروندان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی، موارد به تلفن گویا ۱۵۴۰ و یا به نزدیک‌ترین اداره و محیط‌بانی و یا مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست اعلام، تا پیگیری و اقدامات قانونی صورت گیرد.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=106314

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *