×

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:
۷۱۱ هکتار زمین در گیلان ویژه نهضت ملی مسکن مصوب شد

  • کد نوشته: 106432
  • ۱۴۰۳-۰۶-۳۱
  • 3 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: تا کنون با همه محدودیت‌های زمین در استان ۷۸۲/۳ هکتار از اراضی مناسب برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن شناسایی شده است که از این مقدار ۷۱۱/۷ هکتار در شورای مسکن استان مصوب شده است....
    ۷۱۱ هکتار زمین در گیلان ویژه نهضت ملی مسکن مصوب شد
  • به گزارش گیل و دیلم ، حامد دائمی در گفتگویی گفت: ۱۹۸/۳ هکتار از اراضی شناسایی شده، اراضی ملی در ۱۳ روستا واقع شده و ۵۸۴ هکتار از اراضی مستثنیات هم در ۴۱ روستا شناسایی شده که از این مقدار ۷۴/۷ هکتار (۳۵.۵ هکتار در مستثنیات و ۳۹.۲ هکتار اراضی ملی) در کمیته تصویب شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: از ۵۸۴ هکتار اراضی مستثنیات افراد حقیقی و حقوقی، ۳۵.۵ هکتار در ۹ روستا (مالوان از توابع شهرستان فومن، امیربکنده و فشتم از توابع شهرستان رشت، مصردشت از توابع شهرستان خمام، لگموج از توابع املش، جیرده توابع شهرستان شفت، شانگهای پرده و تربه گوده از توابع بندر انزلی و ملامحله چهلستون لاهیجان) موافقت شده و اکنون منتظر تأیید نقشه تفکیکی کمیته تصویب و امضای هیئت سه‌نفره است.

    دائمی افزود: از ۱۹۸/۳ هکتار اراضی ملی ۳۹/۲ هکتار در روستاهای (جوبن ۳/۱ هکتار، قنبرمحله ۲/۶ هکتار، خرارود ۵/۶ هکتار، زیباکنار ۲۷ هکتار، توسعه سرا ۰/۹ هکتار) در کمیته تصویب موافقت شده و در حال تفکیک و آماده‌سازی است.

    وی اظهار کرد: ۱۹۰ قطعه به مساحت ۹/۴۸ هکتار در سامانه تم ثبت شده است و یک هکتار از اراضی ملی در روستای توسه سرا نیز برای اجرای این پروژه تحویل شده است.

    وی تصریح کرد: در مجموع ۶۳.۱ هکتار اراضی در شهرستان‌های املش، رشت، خمام و لنگرود شناسایی شده که از این مقدار ۳۱.۵ هکتار در روستای شبخوس سرای املش، ۱۷/۹ هکتار در چپرپرد زمان، هفت هکتار در کیساورزل رشت، ۱/۷ هکتار بیج خمام و ۵ هکتار استاد کلایه لنگرود خارج از حریم طرح هادی شناسایی شدند که دسترسی به خدمات زیر بنایی به راه، آب، برق ندارند.

    وی افزود: تسهیلات پرداختی به متقاضیان نهضت ملی مسکن را پنج هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام و اظهار کرد: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ۳۴ هزار و ۳۴۰ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد تقاضای ۲ هزار و ۶۰۶ حائز شرایط شناسایی شد و ۲ هزار و ۱۴۴ تقاضا به مرحله تأیید نهایی رسیده است. همچنین ۲ هزار و ۱۰۷ نفر اقدام به افتتاح حساب کرده‌اند و هزار و ۶۳۹ نفر واریز وجه داشته‌اند.

    دائمی اظهار کرد: ۲۱ هزار و ۲۷ نفر در طرح نهضت ملی مسکن برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد هزار و چهار نفر واجدالشرایط شناخته شدند.

    وی افزود: از ۵۹۹ متقاضی نیز مورد تأیید قرار گرفت که از این تعداد ۵۶۹ افتتاح حساب کردند و ۳۴۹ نفر آورده‌های خود را واریز کرده‌اند.

    مدیرکل بنیاد انقلاب اسلامی اضافه کرد: در گیلان هزار و ۴۴۷ واحد مسکونی در قالب پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن (بنیاد ساخت) احداث می‌شود که پروژه ۳۶ واحدی بندر انزلی ۳۶ درصد، پروژه ۶۲۴ واحدی رشت ۳۵ درصد، ۴۰ واحدی لنگرود ۲۷ درصد، ۸۰ واحدی لنگرود سه درصد، فاز نخست ۲۰۴ واحدی آستارا هشت درصد، فاز دوم سه درصد و فاز سوم یک درصد، پروژه ۲۰ واحدی و ۳۵ واحدی صومعه‌سرا نیز هرکدام پنج درصد پیشرفت دارند.

    وی در خصوص پروژه‌های نهضت ملی مسکن (گروه ساخت) در گیلان گفت: این چهار پروژه ۴۸ واحدی انزلی ۵۱ درصد، پروژه ۹۰ واحدی رودسر، ۳۰ درصد و پروژه ۶۰ واحدی لنگرود ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و سه بلوک پروژه ۷۲ واحدی ماسال نیز توسط مردم در حال انجام است و در مرحله انعقاد قرارداد با بانک قرار دارد

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=106432

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *