×

افزایش ۱۷۰ درصدی ورود گردشگران به گیلان

  • کد نوشته: 106657
  • ۱۴۰۳-۰۷-۰۷
  • 7 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان با اشاره به افزایش ۱۷۰ درصدی ورود گردشگران به گیلان، گفت: در ۲ سال گذشته ۱۵۰ بنای تاریخی گیلان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان توسط بخش دولتی، خصوصی و مشارکتی مرمت و بازسازی شده و ۲۲۰ اثر تاریخی نیز تعیین تکلیف شدند....
    افزایش ۱۷۰ درصدی ورود گردشگران به گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ، به مناسبت هفته گردشگری و با حضور اسدالله عباسی، استاندار گیلان و همچنین ارتباط ویدیو کنفرانسی صالح امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی ۱۰ پروژه گردشگری گیلان با صرف اعتبار ۴۴۳ میلیارد تومان امروز، ۷ مهرماه به بهره‌برداری رسید. از ۱۰ پروژه به بهره‌برداری رسیده ۳ هتل ۳ ستاره، یک هتل چهار ستاره، یک مجتمع گردشگری، سه اقامتگاه بوم‌گردی، ۲ واحد پذیرایی بین راهی و یک سفره‌خانه سنتی است.

    اسدالله عباسی در این مراسم با بیان اینکه با افتتاح این تعداد پروژه برای بیش از ۱۶۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح ۱۰ پروژه گردشگری با میزان اشتغال ۱۶۵ نفر، ۲۳۷ اتاق، ۵۳۷ تخت و زیربنای ۳۰ هزار مترمربع بودیم.

    وی‌ با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم شهید جمهور در حوزه گردشگری گفت: عملکردی که در دولت سیزدهم و در حوزه گردشگری داشتیم بسیار مهم بوده است، به طوری که در ۲ سال گذشته ۱۵۰ بنای تاریخی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان توسط بخش دولتی، خصوصی و مشارکتی مرمت و بازسازی شده و ۲۲۰ اثر تاریخی نیز تعیین تکلیف شدند.

    استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به برگزاری جشنواره‌های گردشگری و فرهنگی در حوزه‌های مختلف در این استان افزود: در راستای معرفی فرهنگ و تمدن گیلان، در سه سال گذشته ۵۰۰ جشنواره فرهنگی با هدف معرفی فرهنگ و تمدن استان گیلان برگزار شده است.

    عباسی با اشاره به جایگاه گیلان در ثبت رویدادهای گردشگری بیان کرد: گیلان نخستین استان در ثبت رویدادهای گردشگری بوده و در این حوزه دارای رتبه اول کشور هستیم.

    وی یکی از اهداف دولت سیزدهم و وفاق ملی را به آثارهای ملی دانست و گفت: گیلان در این حوزه دارای رتبه چهارم کشور بوده و تلاش‌های خوبی در خصوص ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی انجام شده است.

    استاندار گیلان با بیان بخشی از خدمات دولت سیزدهم در حوزه گردشگری تصریح کرد: افتتاح موزه رشتی دوزی، موزه عشایر، شال‌بافی، موزه حصیر بافی، موزه نساجی، چادر شب بافی، دارایی بافی، چموش دوزی و غیره از جمله خدمات دولت سیزدهم بوده است.

    عباسی با اشاره به افزایش ۱۷۰ درصدی ورود گردشگران به گیلان افزود: این میزان حجم مسافران به گیلان نشان‌دهنده وجود بناهای تاریخی و گردشگری متنوع در این استان است.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=106657

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *