×

آغاز صید ماهیان استخوانی از فردا در گیلان

  • کد نوشته: 107089
  • ۱۴۰۳-۰۷-۱۹
  • 4 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل شیلات گیلان اعلام کرد: ۴ هزار صیاد، برای کسب روزی از فردا بیستم مهر دل به دریا می‌زنند....
    آغاز صید ماهیان استخوانی از فردا در گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ، مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به آغاز فصل صید به خبرنگار صدا و سیما گفت: از فردا ۲۰ مهر ۱۴۰۳، صیادان گیلانی با تور‌ها و قایق‌های خود وارد آب‌های ساحلی دریای خزر در استان شده و صید ماهیان استخوانی را به امید داشتن سالی پربرکت آغاز می‌کنند.

    کوروش خلیلی افزود: بر اساس مصوبه کمیته مرکزی مدیریت صید سازمان شیلات ایران، امسال صید انواع ماهیان از نوار ساحلی کاسپین در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به صورت رسمی از ۲۵ مهر آغاز می‌شود، اما این سازمان، به پره‌های صیادی استان‌هایی که با تولید بچه ماهیان در حفظ ذخایر آبزیان دریای خزر مشارکت کرده اند با یک سیاست تشویقی اجازه داده است تا صید را از فردا ۲۰ مهر ۱۴۰۳ آغاز کنند.

    وی با اعلام خبر فعالیت ۴ هزار صیاد گیلانیِ عضو ۴۶ پره صیادی فعال در استان از فردا اضافه کرد: حدود ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از این صیادان از سهامداران شرکت‌های تعاونی پره در گیلان هستند.

    مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه پارسال ۷ هزار و ۶۶۰ تن انواع ماهی از دریای خزر در گیلان صید شد که ۱۷ درصد بیش از سال ۱۴۰۱ بود گفت: پیش بینی می‌شودصیادان گیلانی امسال بیش از ۷ هزار تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر صید کنند.

    کوروش خلیلی با اشاره به میزان صید هر سال بر اساس شرایط آب و هوایی و تعداد روز‌های مناسب برای صید، افزود: به طورمعمول ، هر سال سبد صید صیادان گیلانی را ۵۰ درصد ماهی سفید، ۴۸ درصد کفال و ۲ درصد ماهیانی مانند سوف، سیم و کپور تشکیل می‌دهند

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=107089

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *