×

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس مطرح کرد:
دغدغه نمایندگان حمایت از برنج گیلان است

  • کد نوشته: 107168
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۲
  • 12 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه نمایندگان حمایت از برنج گیلان است، گفت: رئیس‌جمهور در جلسات برگزار شده اظهاراتی مبنی بر عدم امضای نامه مجوز واردات و توزیع برنج وارداتی در انبارهای کشور را داشت که امیدوارم این رویه امیدبخش ادامه‌دار باشد...
    دغدغه نمایندگان حمایت از برنج گیلان است
  • به گزارش گیل و دیلم ، محمدرضا احمدی در گفتگویی با اشاره به حمایت ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی از محصول برنج کشاورزان گیلانی، اظهار کرد: تاکنون جلسات متعددی با وزیر جهاد کشاورزی، مدیران سازمان تعاونی کل کشور و شخص رئیس‌جمهور و معاون اجرایی رئیس‌جمهور برگزار شده است.

    وی با اشاره به حمایت نمایندگان استان از برنچ گیلانی، گفت: این جلسات در راستای حذف ارز ترجیحی، قیمت‌گذاری برنج توسط دولت، تخصیص اعتبار به سازمان تعاونی کل کشور برای خرید برنج، جلوگیری از توزیع برنج‌هایی که از قبل به کشور وارد شده است و عدم واردات برنج حداقل تا آبان و آذر سال جاری طبق قانون است.

    نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس‌جمهور در جلسات برگزار شده اظهاراتی مبنی بر عدم امضای نامه مجوز واردات و توزیع برنج وارداتی در انبارهای کشور را داشت که امیدوارم این رویه امیدبخش ادامه‌دار باشد.

    احمدی از بازدید از چندین شالی‌کوبی و انبارهای برنج خبر داد و تصریح کرد: برنج با نرخ مصوب ۹۱ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است اما شاهد افزایش قیمت تا بالای ۱۰۰ هزار تومان هستیم؛ لذا برخی از کشاورزان محصولات خود را به محض برداشت به فروش رساندند؛ اما تعدادی از تولیدکنندگان هنوز محصول برنج در انبار خود دارند که در این راستا نیازمند اقدامات لازم هستیم.

    وی ادامه داد: از شخص رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی مطالبات لازم را داشته‌ایم و نمایندگان استان‌های شمالی نیز همواره این مهم را در اولویت برنامه‌های خود دارند تا در روزهای آینده شاهد ثبات کافی و یک نتیجه رضایت‌بخش باشیم.

    نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف نظارتی در راستای برخی اقدامات خرابکارانه دلالان و واردکنندگان برنج، بیان کرد: در خصوص حمایت از کشاورز و کشاورزی محکم ایستاده‌ایم و با توجه به توان داخل در تأمین نیاز برنج کشور از واردات و توزیع برنج خارجی جلوگیری خواهیم کرد.

    احمدی بیان کرد: وظیفه دولت و دستگاه‌های نظارتی حمایت از کشاورز و کشاورزی است و این حمایت شامل تمام محصولات خواهد بود تا علاوه بر جلوگیری از واردات بی‌رویه، شاهد اشتغال پایدار در استان باشیم؛ لذا به تمام کشاورزان این اطمینان خاطر را می‌دهیم که در این خصوص با احدی ملاحظه نداریم.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در راستای پرداخت مطالبات کشاورزان و توزیع تمامی محصولات خواهد بود و امید است در سال جاری شاهد نتایج خوب و رضایت‌بخشی باشیم.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=107168

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *