×

قطع برق و از کار افتادن ژنراتور و مخفی کاری مسولین بیمارستان خصوصی در شرق گیلان! | شنیده ها حکایت از فوت یک بیمار دارد

  • کد نوشته: 107552
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۲
  • 53 بازدید
  • ۰
  • شنیده ها حاکیست یکی از بیمارستان های خصوصی در شرق گیلان عصر دیروز سه شنبه مورخه یکم آبان ماه با قطعی برق و مشکل در تأسیسات برق رسانی مواجه گردید.....
    قطع برق و از کار افتادن ژنراتور و مخفی کاری مسولین بیمارستان خصوصی در شرق گیلان! | شنیده ها حکایت از فوت یک بیمار دارد
  • به گزارش گیل و دیلم ، یکی از بیمارستان های خصوصی در شرق گیلان عصر دیروز سه شنبه مورخه یکم آبان ماه با قطعی برق و مشکل در تأسیسات برق رسانی مواجه گردید. اما در عین حال ژنراتور این مرکز درمانی خصوصی نیز وارد مدار نشد و با قطع برق بخش های مختلف خدمات رسانی به بیماران بشدت دچار مشکل گردید.

    البته شنیده ها حکایت از آن دارد بخش های مراقبت ویژه نیز از امکانات UPS کافی برای بیماران برخوردار نبوده و تنها سه دستگاه UPS برای دستگاه های ونتیلاتور موجود و سایر تخت های ICU با قطع برق عملاً از کار افتاده اند.

    شنیده های غیر رسمی دیگر، از همراهان بیماران حکایت از فوت یک بیمار نیز دارد.

    گفتنی است طبق ادعای برخی از همراهان که خواسته اند نامشان فاش نشود در زمان قطعی برق یک بیمار با وضعیت بد مراجعه و بعد از CPR به دلیل عدم انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه در اورژانس نگهداری و متأسفانه فوت نموده اند .

    شایان ذکر است در چنین شرایط حاد و خطرناکی مسولین بیمارستان ها طبق قوانین باید اعلام وضعیت بحران نمایند تا از طریق شبکه بهداشت و درمان شهرستان ، مسولین دانشگاه علوم پزشکی استان و شورای تأمین شهرستان تمهیدات لازم اندیشیده شود.

    گفتنی است چندی پیش چنین مشکل مشابهی برای بیمارستان پیروز اتفاق افتاده بود که دکتر آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سریعاً با حضور در مرکز درمانی و حضور آمبولانس های ویژه از بوجود آمدن فاجعه جلوگیری کرده بود .

    اما امروز با مخفی کاری مسولین این بیمارستان خصوصی متأسفانه اتفاقات ناگواری رخ داد. شاید تنها بدلیل حفظ ارزش برند این بیمارستان خصوصی مسولین مدیریتی و درمانی آن با مخفی کاری جان بیماران را به خطر انداخته اند.

    تحریریه پایگاه خبری شرق گیلان نیوز با پیگیری از ریاست شبکه بهداشت و درمان این شهرستان متوجه شده است که مسولین اعلام وضعیت بحران ننموده اند.

    طبق قوانین مراکز درمانی و اصول مهندسی در ساخت بیمارستان ها، حتماً باید از دو ژنراتور برق استفاده شود درحالیکه پیگیری ها نشان می دهد این بیمارستان خصوصی که با تأیید دانشگاه علوم پزشکی گیلان جز بیمارستان های درجه یک محسوب می شود تنها از یک ژنراتور برق استفاده می کند.

    سوال اصلی این جاست که چرا مسولین امر از کنار چنین موضوع مهمی به این راحتی گذشته اند و با چنین نقص بزرگی چگونه موفق به اخذ مجوزات لازم شده است!؟

    امیدوارم با ورود مسولین امر و نهادهای مربوطه در اسرع وقت با چنین تخلفاتی که با جان انسان ها مواجه است برخورد های لازم صورت پذیرد.

    تحریریه پایگاه خبری شرق گیلان نیوز هنوز اخبار واصله را نه رد و نه تأیید می نماید اما به محض دریافت مستندات لازم حتماً با درج نام این مرکز درمانی خصوصی مخاطبان محترم خود را مطلع خواهد نمود .

    نویسنده: امید غمخوار
    منبع: شرق گیلان نیوز

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=107552

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *