×

گروه سرود ضحی لاهیجان با ۵۰۰ عضو، مکان مناسبی برای فعالیت ندارد

  • کد نوشته: 107667
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۴
  • 11 بازدید
  • ۰
  • مسئول جبهه فرهنگی ضحی لاهیجان از کمبود حمایت‌ها از تولیدات فرهنگی در مسیر انقلاب انتقاد کرد و گفت: گروه فرهنگی ضحی با ۵۰۰ نفر عضو در حال حاضر مکانی برای فعالیت ندارد....
    گروه سرود ضحی لاهیجان با ۵۰۰ عضو، مکان مناسبی برای فعالیت ندارد
  • به گزارش گیل و دیلم ، سید ایمان عباسی، مسئول جبهه فرهنگی ضحی لاهیجان، در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد که این گروه از مرداد ۱۴۰۱ تاکنون موفق به تولید ۱۳ اثر سرود شده است.

    وی با اشاره به نقش هنر، به ویژه سرودهای دارای محتوای فرهنگی، گفت: هنر یکی از ابزارهای مؤثر در انتقال فرهنگ است، اما متأسفانه نهادهای مسئول در لاهیجان چندان از فعالیت‌های این جبهه فرهنگی حمایت نمی‌کنند.

    عباسی توضیح داد که فعالیت جبهه فرهنگی ضحی با حضور ۷۲ نفر از کودکان دهه نودی از مرداد ۱۴۰۱ آغاز شد و این گروه تلاش کرد تا خانواده‌ها را ترغیب به ثبت‌نام فرزندانشان در این برنامه کند.

    وی افزود که سرودهای این گروه، با توجه به مضامین خاص خود، می‌توانند تأثیرات عمیقی بر فرهنگ جامعه داشته باشند و به اندازه چندین واحد درسی ارزش داشته باشند.

    وی تأکید کرد که نظم در سه بخش اجرا، آهنگ و شعر اهمیت زیادی در فعالیت‌های این گروه داشته و رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج این فعالیت‌ها دارند. هدف گروه، تنها تولید سرود نبوده، بلکه ایجاد یک حرکت فرهنگی در سطح شهرستان لاهیجان بوده است.

    عباسی همچنین اشاره کرد که هزینه تولید هر سرود بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان بوده و تاکنون نهادهای فرهنگی مسئول، کمتر به حمایت از این اقدامات پرداخته‌اند.

    وی همچنین از کمبود حمایت‌ها از تولیدات فرهنگی در مسیر انقلاب انتقاد کرد و افزود که نهادهای فرهنگی باید بیشتر به این گونه فعالیت‌ها توجه کنند.

    عباسی با اشاره به مشکل مکان فعالیت گروه که شامل ۵۰۰ نفر عضو است، گفت: اداره اوقاف پیشتر در این زمینه کمک کرده بود، اما پس از تغییر رئیس اداره، این کمک‌ها قطع شده است.

    وی ابراز امیدواری کرد که مسئولان در خصوص نیازهای گروه، به ویژه در برنامه‌های آتی همچون حضور در حسینیه معلا، همکاری‌های لازم را داشته باشند.اولین سرود گروه ضحی با عنوان «ممنونم آقا» تولید شد و نسخه عربی آن در عراق به نمایش درآمد که در جشنواره سرودهای عربی بصره موفق به کسب رتبه اول شد. آثار دیگری مانند «فرزندان وطن»، «عمو قاسم» و «ساعت هشت» نیز از تولیدات این گروه در دو سال اخیر بوده‌اند.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=107667

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *