×

ممنوعیت تغییر کاربری عرصه‌های گردشگری گیلان

  • کد نوشته: 107719
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۶
  • 6 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: تغییر و بهره‌برداری عرصه‌ها و تاسیسات گردشگری به غیر از کاربری تعریف شده بدون دریافت مجوزهای لازم از اداره‌کل میراث استان ممنوع است....
    ممنوعیت تغییر کاربری عرصه‌های گردشگری گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ، ولی جهانی امروز یکشنبه ۶ آبان‌ماه با تأکید بر ممنوعیت تغییر کاربری عرصه‌ها از گردشگری به غیر، اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد تغییر کاربری غیرمجاز برخی از عرصه‌های گردشگری به غیر به ویژه مسکونی بوده‌ایم که این امر برخلاف مقررات و ضوابط میراث فرهنگی بوده و موضوع طی مکاتباتی به دستگاه قضا، استاندار و سایر مسئولین استانی ارسال شده است.
    وی افزود: اداره‌کل میراث فرهنگی گیلان مطابق طرح‌های تفصیلی و هادی ابلاغی نسبت به اجرای قوانین کاربری‌ها اقدام می‌کند و در نقاطی که مشکلاتی برای مالکیت عرصه وجود داشته بایستی مطابق قوانین در کمیسیون‌های تخصصی مربوطه بررسی و اقدام قرار گیرد.
    مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: بخشداران، شهرداران و دهیاران باید از ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌هایی با کاربری گردشگری بدون دریافت مجوز به جد جلوگیری کرده و استعلام‌های لازم را اخذ کنند.
    وی تأکید کرد: برخی از افراد در عرصه‌های خصوصی، شرکت تعاونی‌های مسکن و یا برخی از دستگاه‌های دولتی اقدام به ساخت مجموعه‌های مسکونی در عرصه‌هایی با کاربری گردشگری می‌کنند که این امر ممنوع بوده و از عوامل نظارت استان تقاضای برخورد با متخلفان این حوزه را داریم.
    جهانی بیان کرد: ادارات ثبت اسناد استان به‌منظور جلوگیری از تفکیک غیرمجاز عرصه‌های گردشگری از صدور هرگونه سند مالکیت بدون انجام استعلام از این اداره کل خودداری کرده و اسناد صادره بدون اینکه روال قانونی خود را طی کرده باشد فاقد وجاهت قانونی بوده و باطل است.
    مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اضافه کرد: تفکیک غیرمجاز عرصه‌های گردشگری به قطعات کوچک‌تر عامل اصلی تغییر کاربری عرصه‌های گردشگری به غیر بوده و تقاضای صدور بخشنامه‌ای از سوی اداره‌کل ثبت استان به ادارات شهرستانی جهت تاکید رعایت موضوع داشته‌ایم.
    وی از آمادگی کامل اداره‌کل میراث فرهنگی استان جهت تسهیل و همکاری به‌منظور تسریع انجام فرآیندهای سرمایه‌گذاران بخش گردشگری خبر داد و گفت: با توجه به افزایش چشمگیر سفر به استان، اجرای پروژه‌های گردشگری دارای توجیه اقتصادی است

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=107719

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *