×

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان: ۲۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی توزیع می شود

  • کد نوشته: 12657
  • ۱۳۹۵-۱۲-۱۵
  • 181 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه ۲۰۰ هزار اصله نهال رایگان در طول هفته منابع طبیعی بین مردم توزیع می شود، گفت: هفته منابع طبیعی سال گذشته در بیش از ۱۰۰ هکتار نهال کاری شد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» داود زارع در حاشیه مراسم غرس نهال توسط استاندار که […]

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان:  ۲۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی توزیع می شود
  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه ۲۰۰ هزار اصله نهال رایگان در طول هفته منابع طبیعی بین مردم توزیع می شود، گفت: هفته منابع طبیعی سال گذشته در بیش از ۱۰۰ هکتار نهال کاری شد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» داود زارع در حاشیه مراسم غرس نهال توسط استاندار که در محوطه دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان و همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی برگزار شد، با بیان اینکه ۲۰۰ هزار اصله نهال رایگان در طول هفته منابع طبیعی بین مردم توزیع می شود، اظهار کرد: یک میلیون اصله نهال در سطح عرصه های منابع طبیعی استان غرس خواهد شد.

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان های استان تولید شد،افزود:هفته منابع طبیعی سال گذشته در بیش از ۱۰۰ هکتار نهال کاری شد.

    وی از کاهش ۸۰ درصدی برداشت از جنگل های گیلان طی پنج سال گذشته خبر داد و تصریح کرد:برداشت از جنگل را به درختان آسیب دیده و ریشه کن محدود کرده ایم.البته این کاهش برداشت تحت عنوان زراعت چوب در جلگه جبران می شود تا صنایع وابسته به چوب جنگل خسارت نبینند.

    این مقام مسئول از برگزاری گردهمایی همکاران منابع طبیعی با دستگاه قضایی خبر داد و خاطرنشان کرد:در راستای توسعه فضای سبز باید از جنگل های باقی مانده حفاظت و صیانت کنیم.

    زارع با بیان اینکه جنگل از منابع آب و خاک حفاظت می کند، یادآور شد: مهمترین وظیفه ما حفاظت از آب و خاک است،زیرا کاهش سطح آب و فرسایش خاک موجب تخریب عرصه های منابع طبیعی و جنگل می شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=12657

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *