×

مدیرکل میراث فرهنگی، گیلان: نوروز، فرصتی برای ترویج فرهنگ و آیین های اصیل گیلان

  • کد نوشته: 12821
  • ۱۳۹۵-۱۲-۱۷
  • 49 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نوروز را فرصتی بهینه برای انتشار فرهنگ و آیین های اصیل نقاط مختلف استان است . به گزار ش« پایگاه خبری گیل و دیلم» رضا علیزاده در نشست ستاد خدمات سفر شهرستان شفت با ابراز خرسندی از توسعه گردشگری طی سالهای اخیر، به تشریح فعالیت های زیربنایی […]

    مدیرکل میراث فرهنگی، گیلان:  نوروز، فرصتی برای ترویج فرهنگ و آیین های اصیل گیلان
  • مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نوروز را فرصتی بهینه برای انتشار فرهنگ و آیین های اصیل نقاط مختلف استان است .

    به گزار ش« پایگاه خبری گیل و دیلم» رضا علیزاده در نشست ستاد خدمات سفر شهرستان شفت با ابراز خرسندی از توسعه گردشگری طی سالهای اخیر، به تشریح فعالیت های زیربنایی در حوزه گردشگری گیلان پرداخت و گفت: با سیاست های دولت تدبیر و امید و دیپلماسی موفق آن؛ گفتگوی تمدن ها، آشتی با دنیا و نیز رشد قابل اتکا گردشگری در کشور حاصل شده است .

    وی افزود:عنایت دولت تدبیر و امید در زمینه توسعه گردشگری در گیلان موجبات به چرخش در آمدن چرخ دنده‌های این صنعت را فراهم کرد و به موازات تسریع در فراهم کردن زیرساختها، امروز شاهد رشد روساختها می باشیم .

    این مسئول با بیان اینکه در زمان شروع فعالیت دولت تدبیر و امید تنها ۱۴۵واحد اقامتی و پذیرایی در گیلان فعالیت داشتند و این رقم امروز به هزارو ۷۴۵ واحد رسیده است،خاطرنشان کرد: شمار تخت های اماکن اقامتی نیز از ۱۷هزار به ۲۴ هزار تخت رسیده است .

    علیزاده همچنین از افزایش تعداد هنرمندان فعال در استان از رقم ۱۷هزار به ۲۱هزار نفر طی فعالیت دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: در بخش کارگاه صنایع دستی نیز شاهد افزایش تعداد این اماکن از۴۴ واحد به ۹۰واحد هستیم .

    مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به مقوله سفر بعنوان راهکاری برای توسعه گردشگری و پیشرفت اقتصادی اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد ورود گردشگران در طول سال به ویژه ایام نوروز در استان گیلان مشاغل خدماتی بسیاری برای گردشگران بوجود می آید که با برنامه ریزی و ارائه تسهیلات مناسب می توان اینگونه مشاغل فصلی را به صورت دائم و مناسب تبدیل کرد .

    دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان بر لزوم استقبال بی نظیر از گردشگران در جهت لذت بردن آنان از سفر به این استان و استمرار برای برگشت مجدد در ایام آتی بیان کرد: نوروز فرصتی خوبی برای انتشار فرهنگ و آیین اصیل هر شهرستان است .

    علیزاده با بیان اینکه مسیر جنگلی و سرسبزی شهرستان شفت چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند به جاذبه های گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: بقعه ی امام زاده ابراهیم (ع) بعنوان جاذبه طبیعی-مذهبی مقصد اول گردشگران شهرستان شفت است .

    این مسئول با بیان اینکه نوروز فرصت خوبی برای معرفی شهرستان شفت و ایجاد اشتغال برای بومیان این منطقه است؛ از مدیران دستگاه های خدمات رسان خواست تا در فرصت باقیمانده به نوروز زمینه حضور گردشگران را فراهم کنند .

    وی تاکید کرد:در نوروز امسال با استفاده از تجربیات گذشته و توان و ظرفیت موجود شهرستان،نیاز است امکانات مناسبی برای مسافران نوروزی فراهم شود .

    علیزاده بر ضرورت نصب تابلوهای معرفی کننده مناطق گردشگری شهرستان، ایستگاه اطلاع رسانی نوروزی،بهسازی،مرمت و متنوع کردن فضای سبز شهرستان توسط شهرداری تاکید کرد و گفت: نظافت و پاکسازی معابر عمومی و داشتن فضای سبز چشم نواز یکی از دلایل جذب گردشگر است .

    وی،با اشاره به تنظیم بازار و مقابله باگرانفروشی و کم فروشی در ایام تعطیلات نوروزی خواستار تشدید بازرسی بر اصناف و واحدهای تولیدی شد و براندیشیدن تمهیدات لازم برای اسکان آنها تاکید کرد .

    این مسئول صله رحم در ایام نوروز را امری مهم تلقی کرد و بیان کرد: بایدغبار روبی از مزار شهدا و بازدید از خانواده‌های آنان به ویژه شهدای مدافع حرم در راس امور قرار گیرد .

    دبیرستاد اجرایی خدمات سفر گیلان توانمندی های اعضای تشکلهای مردم نهاد مرتبط با حوزه های گردشگری و صنایع دستی را بسیار اثرگذار خواند و افزود:این افراد جلوه های فرهنگی استان را به بهترین شکل به نمایش گذاشتند و موجبات خرسندی گردشگران را فراهم می سازند .
    منبع:ایسنا

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=12821

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *