×

میراث فرهنگی مانع توسعه گردشگری گیلان

  • کد نوشته: 12875
  • ۱۳۹۵-۱۲-۱۸
  • 81 بازدید
  • ۰
  • مدیرعامل جامعه هتل‌داران گیلان گفت: شهرداری‌ها، منابع طبیعی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعمال روش‌های سلیقه‌ای مانع توسعه گردشگری در گیلان هستند. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» جلسه توسعه گردشگری گیلان امروز با حضور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در محل سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد. جواد عباسی در […]

    میراث فرهنگی مانع توسعه گردشگری گیلان
  • مدیرعامل جامعه هتل‌داران گیلان گفت: شهرداری‌ها، منابع طبیعی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعمال روش‌های سلیقه‌ای مانع توسعه گردشگری در گیلان هستند.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» جلسه توسعه گردشگری گیلان امروز با حضور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در محل سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد.

    جواد عباسی در جلسه مذکور با اشاره به اینکه گردشگری از فعالیت‌های اقتصادی در دنیا محسوب می‌شود اظهار کرد: گردشگری گیلان وضعیت مطلوبی ندارد و برطرف کردن مشکلات این صنعت در یک جلسه امکانپذیر نیست.

    وی به مشکلات ۱۳گانه مدیران تاسیسات گردشگری گیلان اشاره کرد و افزود: ۱۰ مشکل صنعت گردشگری استان در کارگروه تخصصی رفع موانع توسعه گردشگری گیلان با حمایت محمدعلی نجفی استاندار برطرف شده است.

    مدیرعامل جامعه هتل‌داران گیلان با بیان اینکه برطرف کردن سه مشکل اساسی صنعت گردشگری خارج از حیطه مدیران در استان است، تصریح کرد: کارگروه رفع موانع توسعه گردشگری در شهرستان‌ها تشکیل شده اما بخشی از این صنعت در عمل از حمایت‌ها برخوردار نمی‌شود.

    عباسی، گردشگری را در ردیف صنایع دیگر خواند و بیان کرد: ثبت درخواست تسهیلات مدیران تاسیسات گردشگری در سامانه بهین‌یاب وجود ندارد و انتظار داریم امکان استفاده از مزایای این سامانه برای صنعت گردشگری فراهم شود.

    وی به بخش ساخت و سازهای جدید با توجه به ماهیت حمایتی قانون در تاسیسات گردشگری اشاره کرد و گفت: برخی از مصوبات دستگاه‌های اجرایی هدفمند نیست و مانند دریافت عوارض ساخت و ساز از هتل‌ها حمایت‌های قانونی را ضعیف می‌کند.

    مدیرعامل جامعه هتل‌داران گیلان با اشاره به برنامه‌ریزی برای رونق گردشگری خارجی، خاطرنشان کرد: رونق گردشگری خارجی نیازمند رعایت استانداردهای بین‌المللی است و این امر توانمندسازی واحدهای موجود و ارتقای کیفیت مکان‌های اقامتی را می‌طلبد.

    عباسی، خواستار دریافت تسهیلات بانکی کم بهره با مدت پنج ساله برای ارتقای تاسیسات گردشگری گیلان شد و اظهار کرد: همگانی کردن سفر از اهداف ستاد تسهیلات سفر در رونق گردشگری داخلی محسوب می‌شود و انتظار داریم به غیر از سفرهای زیارتی و مذهبی، به سفرهای تفریحی تسهیلات پرداخت شود.

    وی به اجرای قوانین به صورت بخشی در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: اجرای قوانین موسوم به آزادسازی سواحل به منظور توسعه گردشگری است اما منابع طبیعی در حال خلع‌ید تاسیسات گردشگری ساخته شده در ساحل گیلان است.

    مدیرعامل جامعه هتل‌داران گیلان با تأکید براینکه دستگاه‌های متولی باید ضوابط و قوانین ساخت و ساز در سواحل را ارائه کنند، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های دولتی موازی با بخش خصوصی مانند پذیرش مسافر در مکان‌های دولتی به‌ویژه آموزش و پرورش و خانه‌مسافرها اقتصاد شفاف و رقابتی را از بین می‌برد.

    عباسی، امر مذکور را بزرگ‌ترین خطر برای بخش خصوصی دانست و بیان کرد: روزانه با تصمیم‌های اداری جدیدی مواجه هستیم و این امر سرمایه‌گذاری‌های انجام شده را از بین می‌برد.

    وی بر جلوگیری از اعمال روش‌های سلیقه‌ای توسط دستگاه‌های متولی تأکید کرد و متذکر شد: شهرداری‌ها، منابع طبیعی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با روش‌های سلیقه‌ای مانع توسعه گردشگری در گیلان هستند.
    منبع:فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=12875

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *