×

شهردار رشت: سلامت مبتنی برحفظ محیط زیست پایه اساسی توسعه است

  • کد نوشته: 13135
  • ۱۳۹۵-۱۲-۲۱
  • 151 بازدید
  • ۰
  • شهردار رشت گفت:محیط زیست و حفظ گونه ها برای ما حائز اهمیت بوده و نیازمند توجه بیشتر و یک ارتباط معنادار در اکوسیستم پایدار است. به گزارش « پایگاه خبری گیل و دیلم »، دکتر ثابت قدم در اولین مرکز آموزش محیط زیست شهری ایران در تالاب عینک گفت:اگر به محیط زیست نیاز داریم باید […]

    شهردار رشت:  سلامت مبتنی برحفظ محیط زیست پایه اساسی توسعه است
  • شهردار رشت گفت:محیط زیست و حفظ گونه ها برای ما حائز اهمیت بوده و نیازمند توجه بیشتر و یک ارتباط معنادار در اکوسیستم پایدار است.

    به گزارش « پایگاه خبری گیل و دیلم »، دکتر ثابت قدم در اولین مرکز آموزش محیط زیست شهری ایران در تالاب عینک گفت:اگر به محیط زیست نیاز داریم باید محیط زیست بتواند انسانها را در بستر خودش توسعه دهد.

    وی سلامت مبتنی برحفظ محیط زیست را پایه اساسی توسعه دانست و عنوان کرد:باید یافته‌های طبیعت خودمان را حفظ کنیم تا آیندگان زندگی کنند چرا که اگر ضعیف عمل کنیم آینده ای روشنی در انتظار نخواهد بود.

    دکتر ثابت قدم وی در ادامه تصریح کرد:باید کالبد ارتقا یافته را به تفکر و در استراتژی به یک نگاه انسان محور و در دل آن به نگاه سلامت محور تبدیل کنیم و ارکان زیست محیطی آن را پاس بداریم .

    شهردار رشت با اشاره به نگاه عینی و مثبت در خصوص محیط زیست اظهار کرد:باید حساسیت ذهنی خودمان را به سمتی ببریم و به باوری برسیم که از لحاظ روانشناسی،محیط زیست بخشی از وجود ما در زندگی روستایی و شهری ما باشد .

    فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای شهر در این مراسم گفت:تالاب عینک امروز به عنوان نخستین تالاب زنده کشور است و این تالاب اکنون نیازمند توجه بیشتری می باشد

    وی با اشاره به ظرفیت های موجود در حوزه زیست محیطی افزود:ارزش شمردن داشته هایمان امری مهم است که این مهم همواره نیاز به مدیریت های جهادی در کشور دارد .

    فرانک پیشگر عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت ضمن تبریک هفته درختکاری بیان کرد:هدف از افتتاح این مرکز توجه بیشتربه مسائل زیست محیطی وحفظ اکوسیستم های شهری است که تالاب عینک یکی از کم نظیرترین این اکوسیستم ها است.

    وی افزود:متاسفانه این تالاب مورد تهاجم گیاه سنبل آبی قرار گرفت که با همت سازمانهای مردم نهاد و همکاری مسئولین شاهد پاکسازی این تالاب بودیم که این عمل جزء ماندگارترین کارها از سوی سازمان های مردم نهاد و نمونه ی بارز و شاخص از مشارکت مردمی است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=13135

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *