×

بائوج لاهوتی: تضمین رشد اقتصادی کشور با جذب منابع خارجی در مناطق آزاد/ انتقال فناوری در مناطق آزاد تسهیل شود

  • کد نوشته: 14671
  • ۱۳۹۶-۰۱-۱۹
  • 78 بازدید
  • ۰
  • عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید بر ضرورت تسهیل سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور، گفت: منطقه آزاد یکی از مناطق مهم اقتصادی کشور از حیث ارتباطات با کشورهای همسایه است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به ظرفیت های کشور که در صورت توجه می تواند […]

    بائوج لاهوتی: تضمین رشد اقتصادی کشور با جذب منابع خارجی در مناطق آزاد/ انتقال فناوری در مناطق آزاد تسهیل شود
  • عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید بر ضرورت تسهیل سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور، گفت: منطقه آزاد یکی از مناطق مهم اقتصادی کشور از حیث ارتباطات با کشورهای همسایه است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به ظرفیت های کشور که در صورت توجه می تواند رشد اقتصادی را محقق کند، گفت: مناطق آزاد در کشور ما با قابلیت هایی که دارند در مسیر رشد اقتصادی می توانند مثمر ثمر باشند.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تسهیل شرایط سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور از خروج ارز جلوگیری خواهد کرد، افزود: سرمایه گذاری در مناطق آزاد اگر از بروکراسی اداری دور باشد؛ می تواند اشتغال زایی بسیاری برای منطقه و کشور ایجاد کند.

    *کوتاه کردن فرآیندهای اداری برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد لازم است

    وی با تاکید بر اینکه کوتاه کردن فرآیندهای اداری برای سرمایه گذاران می تواند در افزایش سرمایه گذاری مفید باشد، تصریح کرد: باتوجه به تمرکز مدیریتی در اکثر مناطق آزاد کشور باید جلوی خروج ارز را گرفته و با سرمایه های داخلی و خارجی رشد صنعت را در کشور رقم بزنیم.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به تجربه کشورهای پیشرفته در جذب سرمایه های کلان، گفت: بسیاری از کشورها با استفاده از سرمایه های کلان توانسته اند به رشدی بی سابقه دست پیدا کنند که اگر این تجربه ها در کشور ما نیز مورد استفاده قرار بگیرد می توانیم به بهبود وضعیت اقتصادی خود اقدام کنیم.

    *مناطق آزاد ظرفیت انتقال فناوری های روز را دارند

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مناطق آزاد می توانند در انتقال فناوری های روز و تسهیل صادرات موفق عمل کنند، یادآور شد: این مناطق باید در جذب منابع مالی از خارج کشور موفق تر از قبل عمل کنند.
    وی ادامه داد: توجه به ظرفیت های مناطق آزاد از بندهای مطروحه در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری بوده از این رو باید تدابیر مناسبی برای این مهم در دستور کار قرار بگیرد.
    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید با توجه ویژه به ظرفیت های مناطق آزاد و تسهیل توسعه فعالیت ها در این مناطق رشد اقتصادی کشور را تسهیل کند.

    منبع: خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=14671

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *