×

مدیرعامل آبفار گیلان: کیفیت آب آشامیدنی روستاهای گیلان مطابق استانداردهای ملی است

  • کد نوشته: 15151
  • ۱۳۹۶-۰۱-۲۸
  • 103 بازدید
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: این شرکت در راستای اجرای وظیفه اصلی خود که تامین آب شرب سالم و بهداشتی روستاییان است، به طور مستمر آزمایش های کنترل کیفیت را در سال ۹۵ انجام داده است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» محبعلی رنج ور از سنجش سلامت آب آشامیدنی روستاهای […]

    مدیرعامل آبفار گیلان:  کیفیت آب آشامیدنی روستاهای گیلان مطابق استانداردهای ملی است
  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: این شرکت در راستای اجرای وظیفه اصلی خود که تامین آب شرب سالم و بهداشتی روستاییان است، به طور مستمر آزمایش های کنترل کیفیت را در سال ۹۵ انجام داده است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» محبعلی رنج ور از سنجش سلامت آب آشامیدنی روستاهای این استان بر اساس استانداردهای ملی و سازمان جهانی بهداشت خبر داد و اظهار کرد: این شرکت در راستای اجرای وظیفه اصلی خود که تامین آب شرب سالم و بهداشتی روستاییان است، به طور مستمر آزمایش های کنترل کیفیت را در سال ۹۵ انجام داده است.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۷۸۵ هزار و ۶۰۹ مورد آزمایش سنجش سلامت آب شرب روستایی در گیلان انجام شد، خاطرنشان کرد: در این مدت ۶۰۱ هزار و ۱۷۹ مورد آزمون کلرسنجی، ۱۱۷ هزار و ۷۳۹ مورد آزمون کدورت سنجی، ۳۷ هزار و ۲۱۷ مورد آزمون باکتریولوژی و ۲۹ هزار و ۴۷۴ مورد آزمون اچ.پی.سی از منابع، مخازن و شبکه های توزیع آب شرب روستاهای این استان صورت گرفت.

    وی مطلوبیت آزمایش های انجام شده را بیش از ۹۸ درصد ذکر کرد و گفت: آب آشامیدنی روستاییان گیلان بهداشتی و مناسب است و علاوه بر اینکه در آزمایشگاه های شرکت آبفار سنجیده می شود، توسط مراکز بهداشت نیز مورد نظارت قرار می گیرد.

    این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون ۲۶ نفر کارشناس کنترل کیفیت شرکت آبفار در این زمینه مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر بیش از ۸۲۹ هزار نفر در یک هزار و ۷۷۶ روستای گیلان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند که کار نمونه برداری و آزمایش آب شرب این روستاها در ۱۵ واحد آزمایشگاهی شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان به طور مستمر در حال انجام است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=15151

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *