×

نازک کار خبر داد: ترانزیت بالغ بر ۵۴۶ هزار تن کالا از استان گیلان در سال گذشته

  • کد نوشته: 15387
  • ۱۳۹۶-۰۲-۰۲
  • 77 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: در سال گذشته ۵۴۵ هزار و ۸۲۰ تن کالا از استان ترانزیت شده است که از این مقدار ۴۳۰ هزار و ۲۴۸ تن از مرز آستارا و۱۱۵هزار و۵۷۲ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» نازک کار مدیرکل راهداری […]

    نازک کار خبر داد: ترانزیت بالغ بر ۵۴۶ هزار تن کالا از استان گیلان در سال گذشته
  • مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: در سال گذشته ۵۴۵ هزار و ۸۲۰ تن کالا از استان ترانزیت شده است که از این مقدار ۴۳۰ هزار و ۲۴۸ تن از مرز آستارا و۱۱۵هزار و۵۷۲ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در نشست کار گروه ترانزیت گفت: در سال گذشته ۵۴۵هزارو ۸۲۰تن کالا ازاستان ترانزیت شده است که از این مقدار ۴۳۰هزار و۲۴۸تن از مرز آستارا و۱۱۵هزار و۵۷۲تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

    این مقام مسئول افزود: طی این مدت ۱۶۹ هزار و ۷۶۱ تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و ۳۷۶هزار و ۵۹تن کالای ترانزیتی از استان خارج شده که به ترتیب ترانزیت ورودی استان۴۸درصد کاهش و در ترانزیت خروجی ازاستان شاهد رشد۶۰ درصدی هستیم.

    وی در ادامه انواع لاستیک وتخته وشکر را عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی مدت یاد شده ذکر کردند.

    وی سپس خاطر نشان نمود: در این مدت ۲۱۰هزار و۷۴۵تن کالا توسط ناوگان جاده ای وارد کشور گردیده که تماما از مرز آستارا بوده و نسبت به سال قبل ۱۷درصد کاهش داشته است.عمده کالاهای وارداتی مرز آستارا سال گذشته نیز انواع تخته،سبوس وخوراک طیور بوده است .

    مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اظهار داشت: طی این مدت همچنین بالغ بر۵۰۴هزار تن کالا از این مرز صادر گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته۴درصد رشد داشته است، میوه و تره بار،انواع کاشی وپلی اتیلین نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا در سال گذشته بودند.

    نازک کار در ادامه با اشاره به میانگین تردد روزانه۱۸۱ دستگاه کامیون و ۲دستگاه وسیله نقلیه مسافری از مرز آستارا افزود:۲۸هزار و ۵۰۹دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا وارد و ۳۶هزار و۸۵۶دستگاه کامیون نیز ازاین مرز خارج شده اند. همچنین طی این مدت۳۹۵دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و ۴۲۶ دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شدند.

    این مقام مسئول، ضمن اشاره به میانگین تردد روزانه ۲ هزار و ۲۶۵نفر مسافر از مرز آستارا به تشریح وضعیت تردد سال گذشته مسافر از این مرز پرداخته ،گفت: در سال گذشته حدود۸۱۵هزار و۵۴۸نفر مسافر از مرز آستارا تردد نموده اند که از این تعداد۴۱۱ هزار و۵۰۲نفر مسافر وارد و۴۰۴ هزار و۴۶ نفر مسافر نیز از این مرز خارج شده اند.

    شایان ذکر است ۲ شرکت حمل و نقل بین المللی کالا ، یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و ۶۰ نمایندگی شرکتهای حمل و نقل بین المللی کالا درحال حاضر در استان گیلان مشغول فعالیت هستند/ایلنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=15387

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *