×

رئیس ارشاد اسلامی فومن خبر داد: برگزاری همایش «یادمان گل آقای ایران  زمین» در تیرماه ۹۶

  • کد نوشته: 15772
  • ۱۳۹۶-۰۲-۱۴
  • 82 بازدید
  • ۰
  • رئیس ارشاد اسلامی فومن شخصیت جدی و معنوی مرحوم کیومرث صابری فومنی را در خور ستایش دانست و گفت: همایش «یادمان گل آقای ایران زمین» به صورت استانی در نیمه تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» یوسف نیک انجام با اشاره به فرا رسیدن سالروز درگذشت کیومرث صابری […]

    رئیس ارشاد اسلامی فومن خبر داد:  برگزاری همایش «یادمان گل آقای ایران  زمین» در تیرماه ۹۶
  • رئیس ارشاد اسلامی فومن شخصیت جدی و معنوی مرحوم کیومرث صابری فومنی را در خور ستایش دانست و گفت: همایش «یادمان گل آقای ایران زمین» به صورت استانی در نیمه تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» یوسف نیک انجام با اشاره به فرا رسیدن سالروز درگذشت کیومرث صابری فومنی معروف به گل آقای ایران زمین، به اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره این هنرمند ارزنده اشاره کرد و گفت: شخصیت جدی و معنوی کیومرث صابری، به مراتب از شخصیت طنز او والاتر و درخور ستایش‌تر بود.

    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن تصریح کرد: مرحوم صابری هرگز قلم و قریحه خود را جز در راه ایمان و باورش به کار نگرفت و این نشان از طبع بالای وی داشت.

    وی برگزاری مراسم و معرفی هنرمندان و آثار هنری آنان به ویژه کیومرث صابری فومنی را برای عموم جامعه بسیار حایز اهمیت دانست و اظهار کرد: آشنایی علمی و توامان کیومرث صابری با سیاست و ادبیات، موجب شد که نوشته‌های او، هم از حیث قالب و هم از حیث محتوا، غنی و درخور تامل باشد.

    نیک انجام مرحوم صابری را نویسنده‌ای فرم‌گرا دانست و بیان کرد: او در نظیره‌سازی از منابع غنی ادبیات فارسی، فوق‌العاده توانا و شیوه نگارشش غیر قابل تقلید بود.

    این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: طی پیش بینی و هماهنگی های صورت گرفته با اداره  کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، همایش «یادمان گل آقای ایران زمین» به صورت استانی در نیمه تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=15772

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *