×

رئیس منابع طبیعی لاهیجان خبر داد: کشف ۵۳ اصله چوب آلات جنگلی فاقد مجوز در لاهیجان

  • کد نوشته: 16105
  • ۱۳۹۶-۰۲-۳۱
  • 86 بازدید
  • ۰
  • رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لاهیجان گفت: در جریان گشت های فنی و حفاظتی و طی بازدید های به عمل آمده از کارگاه های چوب بری در یکی از این واحد های صنفی شهرستان تعداد ۵۳ اصله چوب آلات جنگلی فاقد مجوز قطع کشف شد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مهندس مهدی […]

    رئیس منابع طبیعی لاهیجان خبر داد:  کشف ۵۳ اصله چوب آلات جنگلی فاقد مجوز در لاهیجان
  • رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لاهیجان گفت: در جریان گشت های فنی و حفاظتی و طی بازدید های به عمل آمده از کارگاه های چوب بری در یکی از این واحد های صنفی شهرستان تعداد ۵۳ اصله چوب آلات جنگلی فاقد مجوز قطع کشف شد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مهندس مهدی پورمیرزایی از بازدیدهای فنی و حفاظتی از کارگاه های چوب بری خبر داد و اظهار کرد: تشدید عملیات های گشت و مراقبت توسط نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری استان موجب کاهش قاچاق چوب شده است.

    رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لاهیجان تصریح کرد:گشت های مستمر عوامل حفاظت از جنگل و مرتع در سطح شهرستان و همچنین حضور اکیپ های گشت فنی و حفاظتی اعزامی از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری که در ساعات غیر اداری انجام می شود موجب ناامنی برای قاچاقچیان شده است.

    وی گفت:در جریان گشت های فنی و حفاظتی و طی بازدید های به عمل آمده از کارگاه های چوب بری در یکی از این واحد های صنفی شهرستان لاهیجان تعداد ۵۳ اصله چوب آلات جنگلی فاقد مجوز قطع کشف شد که برابر قانون کالای قاچاق محسوب شده و توسط عوامل یگان حفاظت توقیف و بازداشت گردیده است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه چوب آلات کشف شده از گونه های گردو،ون،اوجا،آزاد،کاج،ممرز،توسکا،افرا و انجیلی بوده است،متذکر شد:براساس ضوابط و قوانین بررسی های لازم در حال انجام می باشد تا ضمن تکمیل پرونده تخلف برای مالک کارگاه چوب بری و دلالت وی به محاکم قضایی نسبت به شناسایی عوامل و محل قطع این درختان افدام قانونی به عمل آید.

    مهندس پورمیرزایی ضمن اعلام شماره تلفن ۱۵۰۴ برای اعلام گزارش های مردمی،خاطرنشان کرد:همکاری و اطلاع رسانی به موقع مردم طبیعت دوست در مواجهه با هرگونه تخریب جنگل و مرتع می تواند حافظان انفال الهی را در امر حفاظت از این نعمت های خداوندی یاری کند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=16105

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *