×

۳۰ درصد نوغانداران کشور بی‌سواد هستند

  • کد نوشته: 16336
  • ۱۳۹۶-۰۳-۰۸
  • 92 بازدید
  • ۰
  • رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان گفت: ۳۰ تا ۳۵درصد نوغانداران کشور کم سواد و بی سواد هستند. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» دکتر مریم فلاحی با اشاره به اهمیت سواد آموزی بر پایه کشاورزی به نوغانداران بی سواد و کم سواد گیلان گفت:آموزش در بهبود زندگی جوامع بشری و نقش […]

    ۳۰ درصد نوغانداران کشور بی‌سواد هستند
  • رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان گفت: ۳۰ تا ۳۵درصد نوغانداران کشور کم سواد و بی سواد هستند.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» دکتر مریم فلاحی با اشاره به اهمیت سواد آموزی بر پایه کشاورزی به نوغانداران بی سواد و کم سواد گیلان گفت:آموزش در بهبود زندگی جوامع بشری و نقش آموزش در شکل گیری جامعه سالم و پایدار و برخوردار از سلامت، امنیت،آرامش اهمیت ویژه ای دارد.

    وی افزود:حدود ۸هزار نفر بهره‌بردار کشاورز در سطح گیلان مشغول به فعالیت در حرفه نوغانداری هستند که حدود۴۰ تا ۴۵ درصد آنان در گروه سنی زیر ۵۰ سال قراردارند.

    فلاحی با بیان اینکه جامعه هدف سوادآموزی برابر استانداردهای سازمان نهضت سوادآموزی ۴۹ سال بوده و از آنجاییکه جمعیت ۴۰ تا ۴۵ درصدی زیر ۵۰ سال نوغاندار گیلان،حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد بی‌سواد یا کم سواد هستند(حدود ۱۲۰۰ نفر) ادامه داد:در این طرح در نظر است تا پایان سال ۱۳۹۶ همه بی سوادان و کم سوادان جامعه هدف مورد نظر با سواد شوند.

    وی خاطر نشان کرد:برای اجرای این هدف،طرح سواد آموزی بر پایه کشاورزی ویژه نوغانداران بی سواد و کم سواد استان گیلان با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان،اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، مرکز ملی توسعه نوغانداری کشور،مدیریت هماهنگی ترویج جهادکشاوری گیلان،مرکز تحقیقات ابریشم کشور تهیه،تدوین و تصویب شده است.

    دکتر فلاحی تصریح کرد:با اجرای این طرح بی سوادی در جامعه نوغانداران استان ریشه کن شده و صنعت نوغانداری با عنایت به آموزشهایی که ارائه خواهد شد به رونق چشم گیری برسد/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=16336

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *