×

افتتاح بازارچه دائمی صنایع دستی در لاهیجان

  • کد نوشته: 16783
  • ۱۳۹۶-۰۳-۲۲
  • 123 بازدید
  • ۰
  • به مناسبت هفته صنایع دستی بازارچه دائمی صنایع دستی در حاشیه استخر لاهیجان افتتاح شد . به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، رضا علیزاده در مراسم افتتاح بازارچه صنایع دستی و هنرهای سنتی لاهیجان با اشاره به حضور حداکثری گردشگران در شهرستان لاهیجان و لزوم برخورداری این شهرستان از محل دائمی عرضه صنایع دستی […]

    افتتاح بازارچه دائمی صنایع دستی در لاهیجان
  • به مناسبت هفته صنایع دستی بازارچه دائمی صنایع دستی در حاشیه استخر لاهیجان افتتاح شد .

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، رضا علیزاده در مراسم افتتاح بازارچه صنایع دستی و هنرهای سنتی لاهیجان با اشاره به حضور حداکثری گردشگران در شهرستان لاهیجان و لزوم برخورداری این شهرستان از محل دائمی عرضه صنایع دستی گیلان،افتتاح بازارچه صنایع دستی و هنرهای سنتی در ضلع شرقی استخر لاهیجان با همکاری مهمانسرای ایرانگردی و جهانگردی این شهرستان از نظر اقتصادی حائز اهمیت بوده و جذابیت سفرهای داخلی را بیشتر می‌کند .

    وی اظهار کرد: این بازارچه‌ها علاوه بر اینکه مکانی مناسب برای توسعه فرهنگی می باشد،فرصت مناسبی برای فروش مستقیم صنایع دستی به علاقمندان،دریافت اطلاعات مفید و تجربیات سازنده برای شناخت سلیقه بازار توسط صنعتگران و هنرمندان و نیز اشتغالزایی برای ۲۰ نفر است .

    این مسئول به بیان سیاست های سازمان برای افزایش حمایت از کارگاه های صنایع دستی پرداخت و تصریح کرد:افزایش کمی و کیفی کارگاه های صنایع دستی و ترویج بازارچه های دائمی زمینه‌ساز توسعه فعالیت ها،تقویت تولید محصولات و نیز افزایش اشتغال پایدار در حوزه های صنایع دستی و سنتی است.

    سید محمد احمدی فرماندار لاهیجان نیز در مراسم افتتاح این بازارچه با بیان اینکه این کارگاه تولیدی ظرفیت و پتانسیل خوبی برای اشتغال جوانان و مهارت آموزس سنتی در شهرستان به وجود آورده است،افزود:باید تلاش شود تا روند اشتغالزایی به سمت و سوی اشتتغال پایدار و نشاغل مهارتی سوق یابد .

    وی اظهار امیدواری کرد تا با رشد و توسعه صنایع دستی گام های موثری در جهت ایجاد فرصت های ‏شغلی برداشته تا این صنعت جایگاه واقعی خود را از جهات اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و ‏اشتغالزایی را بیابد وموجبات رشد و توسعه همه جانبه را به بار نشاند.

    به گزارش گیل و دیلم،افتتاح کارگاه منبت آقای بداغی در لاهیجان با اعتباری بالغ بر ۳۳۰۰ میلیون ریال سرمایه که ۱۳۰۰ میلیون ریال آن از محل تسهیلات تامین شده از دیگر برنامه های هفته صنایع دستی در لاهیجان بود که زمینه اشتغال قریب به ۱۵نفر را فراهم کرد/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=16783

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *