×

بیش از دو هزار دانش آموز در مدارس استثنایی گیلان تحصیل می کنند

  • کد نوشته: 16800
  • ۱۳۹۶-۰۳-۲۳
  • 165 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مدارس استثنایی گیلان تحصیل می کنند، گفت: دولت به آموزش و پرورش استثنایی توجه ویژه ای دارد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مهدی حاجتی در نشست هم اندیشی کارکنان اداره استثنایی،با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۵۰۰ […]

    بیش از دو هزار دانش آموز در مدارس استثنایی گیلان تحصیل می کنند
  • مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مدارس استثنایی گیلان تحصیل می کنند، گفت: دولت به آموزش و پرورش استثنایی توجه ویژه ای دارد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مهدی حاجتی در نشست هم اندیشی کارکنان اداره استثنایی،با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مدارس استثنایی گیلان تحصیل می کنند، اظهار کرد: دولت به آموزش دانش آموزان استثنایی اهتمام دارد و سرانه این دانش آموزان بیش از ۱۲ میلیون تومان و حدود ۶ برابر دانش آموزان عادی است در حالی که در مدارس عادی این رقم به ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان می رسد.

    وی با اشاره به اینکه دولت به آموزش و پرورش استثنایی توجه ویژه ای دارد، افزود: جامعه باید خود را با مشکلات دانش آموزان استثنایی در جهت کاهش آلام آنان تطبیق دهد.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به کار حرفه ای مربیان استثنایی گفت: تدریس در این مدارس خیلی تخصصی است و نقش معلمان در ارتقای سطح آگاهی و نهادینه شدن ارزش ها،محوری است.

    حاجتی در ادامه خاطرنشان کرد: مربیان،طبیبان روح و جسم دانش آموزان استثنایی هستند و آنها می توانند روح امید به آینده را در دانش آموزان تقویت کنند.

    وی گفت: آموزش و پرورش استثنایی به علت گستردگی و حساسیت فعالیت ها نیازمند حمایت خانواده ها است و باید زمینه تعامل بیشتر خانواده ها و مدارس را در جهت گسترش این همکاری ها فراهم کنیم.

    مهدی بلوک اصلی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان هم در این نشست،گفت: ۹۰۰ همکار فرهنگی در ۶۹ مدرسه و مرکز استثنایی استان وظیفه تعلیم و تربیت ۲۵۰۰ دانش آموز را به عهده دارند.

    وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در سال تحصیلی جاری،افزود: تاکنون یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان هزینه رفت و آمد دانش آموزان،۴۰۰ میلیون تومان هزینه اجرای طرح سنجش سلامت، پرداخت ۶۰ میلیون تومان بابت هزینه توان بخشی دانش آموزان و ۲۰ میلیون تومان هزینه وسایل کمک آموزشی تنها بخشی از اقدامات آموزش و پرورش استثنایی گیلان در جهت ارتقای کیفیت آموزشی دانش آموزان است./ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=16800

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *