×

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان: اختصاص اعتبار یک میلیاردی جهت فرهنگ سازی محیط زیست در گیلان

  • کد نوشته: 16884
  • ۱۳۹۶-۰۳-۲۶
  • 109 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از اختصاص مبلغ یک میلیارد تومان جهت فرهنگ‌ سازی مباحث محیط‌ زیستی با کمک صدا‌و‌سیما و رسانه ‌ها از سوی این سازمان خبر داد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» کیوان محمدی در بیست و سومین نشست تخصصی توسعه با موضوع «سیاست‌های کلی محیط‌ زیست و جایگاه آن […]

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان: اختصاص اعتبار یک میلیاردی جهت فرهنگ سازی محیط زیست در گیلان
  • رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از اختصاص مبلغ یک میلیارد تومان جهت فرهنگ‌ سازی مباحث محیط‌ زیستی با کمک صدا‌و‌سیما و رسانه ‌ها از سوی این سازمان خبر داد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» کیوان محمدی در بیست و سومین نشست تخصصی توسعه با موضوع «سیاست‌های کلی محیط‌ زیست و جایگاه آن در برنامه ششم توسعه» که در محل سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان برگزار شد، با اشاره به محتوای جلسه، اظهار کرد: معاونت توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در تدوین ابعاد محیط ‌زیستی برنامه ششم توسعه نقش محوری داشته است.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به اختصاص مبلغ یک میلیارد تومان جهت فرهنگ‌ سازی مباحث محیط‌ زیستی با کمک صدا‌و‌سیما و رسانه ‌ها از سوی این سازمان، خاطرنشان کرد: مسائل زیست محیطی استان به خصوص زباله و فاضلاب نه صرفا با اعتبار دولت حل می‌گردد و نه بخش خصوصی به سادگی وارد موضوع می‌شود لذا پیشنهاد دادیم از آنجایی که قسمت عمده‌ای از زباله گیلان در فصل‌های بهار و تابستان با ورود مسافران تشدید می‌شود در ورودی‌های گیلان از مسافران عوارض محیط‌ زیستی اخذ شود؛ چراکه از جمع‌آوری این عوارض می‌توان مسائل محیط زیست را حل کرد، اما تحقق این امر نیاز به مطالعه و بررسی فنی دارد.

    قربانعلی محمدپور، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان نیز، با اشاره به وضعیت تالاب انزلی، عنوان کرد: ۲۵۰ هکتار از تالاب انزلی با همت عالی تمام مسئولین در سطوح ارشد استانی و کشوری تا به امروز احیا شده است که موفقیتی عظیم برای جامعه محیط زیست کشور به حساب می آید.

    وی از مشمول ارزیابی محیط زیستی شدن مناطق آزاد تجاری خبر داد و اضافه کرد: تمامی طرح‌ها در تمام مناطق آزاد تجاری کشور باید با ارائه نتیجه مثبت ارزیابی محیط زیست به اجرا در بیایند./ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=16884

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *