×

مدیر جهاد کشاورزی املش خبر داد: پایان کار نشاء، وجین و پنجه زنی در ۳۵۰۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان املش

  • کد نوشته: 17438
  • ۱۳۹۶-۰۴-۰۷
  • 82 بازدید
  • ۰
  • کار نشاء، وجین و پنجه زنی در ۳۵۰۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان املش به پایان رسید. مسعود امیربنده ای مدیر جهاد کشاورزی املش گفت: همزمان با پایان یافتن فصل بهار کار نشاء، وجین و پنجه زنی ۳۵۰۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان که به همت هشت هزار شالیکار املشی از اوایل اردی بهشت ماه آغاز […]

    مدیر جهاد کشاورزی املش خبر داد: پایان کار نشاء، وجین و پنجه زنی در ۳۵۰۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان املش
  • کار نشاء، وجین و پنجه زنی در ۳۵۰۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان املش به پایان رسید.

    مسعود امیربنده ای مدیر جهاد کشاورزی املش گفت: همزمان با پایان یافتن فصل بهار کار نشاء، وجین و پنجه زنی ۳۵۰۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان که به همت هشت هزار شالیکار املشی از اوایل اردی بهشت ماه آغاز شده بود؛ به پایان رسید و اولین خوشه های برنج این شهرستان هم در سال زراعی جاری از نوع هاشمی در ۲هزار متر مربع از شالیزار رضوان قربانی در روستای تازه آباد نرکه در هفته گذشته به بار نشست.

    مدیر جهاد کشاورزی املش گفت: شهرستان املش بعلت فقر منابع آبی از جمله شهرهای دارای تنش آبی است که امسال به لطف خدا و بدنبال بارش به موقع و به اندازه باران در ماه های اخیر، با مشکل جدی در زمینه کم آبی مواجه نشده و با توجه به آبگیری و ذخیره سازی آب در ۸۵ پهنه از آب بندان های این شهرستان نگرانی شالیکاران هم کاهش یافته است.

    امیربنده ای گفت: بخشی از آب مورد نیاز شالیکاران املشی از رودخانه های شلمانرود، پلرود، کیارود و رودخانه جورکاسر و بخشی هم از ۳۷ حلقه چاه عمیق و ۱۰۸۸ حلقه چاه نیمه عمیق و حفر دستی تأمین می شود که امسال وابستگی شالیکاران به آب چاه کاهش یافته است.

    مدیر جهاد کشاورزی املش گفت: شهرستان املش ۴۲ کیلومتر نهر در مزارع یکپارچه سازی شده دارد که از مجموع این میزان تاکنون ۱۸ کیلومتر آن بتنی شده و برای بتنی کردن باقیمانده ی آن به ازاء هر کیلومتر به هفتصد میلیون تومان اعتبار نیاز است.

    امیربنده ای گفت: جلوگیری از تبخیر و هرز رفتن آب، صرفه جویی در مصرف آب زراعی، اعمال مدیریت در توزیع آب موجود، افزایش راندمان آبیاری و اطمینان خاطر کشاورزان همراه با سرعت انتقال آب در زمان نیاز و بحران از جمله فوائد و محاسن بتنی کردن انهار کشاورزی است.

    مدیر جهاد کشاورزی املش گفت: از مجموع ۳۵۰۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان املش ۱۰۵۰ هکتار آن به صورت مکانیزه نشاء شده است و پیش بینی می شود که بیش از نیمی از مزارع این شهرستان هم به صورت مکانیزه برداشت شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=17438

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *