×

مهرداد لاهوتی: گیلان رتبه دهم سرمایه گذاری کشور را دارد

  • کد نوشته: 17444
  • ۱۳۹۶-۰۴-۰۹
  • 172 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گیلان رتبه ۱۰ در سرمایه گذاری را دارد، گفت: هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی استان در دست تکمیل و بهره برداری است که با بهره برداری این واحدها ۵۰ هزار شغل ایجاد می‌شود. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود […]

    مهرداد لاهوتی:  گیلان رتبه دهم سرمایه گذاری کشور را دارد
  • نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گیلان رتبه ۱۰ در سرمایه گذاری را دارد، گفت: هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی استان در دست تکمیل و بهره برداری است که با بهره برداری این واحدها ۵۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی امروز در شورای اداری استان گیلان که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: گیلان رتبه ۱۳ صنعت را دارد و به همت دولت تدبیر و امید عقب ماندگی صنعت در گیلان جبران شد.

    وی با بیان اینکه گیلان رتبه ۱۰ در سرمایه گذاری را دارد، افزود: هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی استان در دست تکمیل و بهره برداری است که پیشرفت ۱۰ الی ۹۰ درصدی را دارند و ۵۰ درصد واحدها بیش از ۴۰ درصد پیشرفت دارند، اتمام واحدهای صنعتی در گیلان به بیش از هشت هزار میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد که با بهره برداری این واحدها ۵۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس بیان کرد: از نظر ریالی بیش از ۷۰ درصد تکمیل راه آهن در این دولت رقم خورده است، انتظار داریم راه آهن رشت به آستارا و همچنین رشت به قائم شهر هم در دستور کار قرار گیرد.

    لاهوتی تصریح کرد: در راه‌های روستایی همت خوبی شده و در حال حاضر شاخص توسعه راه روستای به ۵۱.۶درصد رسیده است اما ۱۴ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران باقی مانده است که ادامه این حرکت به همت دولتمردان نیاز دارد.

    وی اضافه کرد: در سال ۹۲ با تولید ۱۴ هزارتن چای مواجه بودیم که این آمار در سال گذشته به ۳۱ هزارتن رسید و حدود پنج هزار تن باغات چای احیا شد. در بحث برنج ۱۰ هزارهکتار تسطیح اراضی صورت گرفت اما ۱۰۰ هزار هکتار تسطیح اراضی باقی مانده است.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در بحث ابریشم هم نیازمند توجه هستیم زیرا تولید پیله ابریشم از ۷ هزارتن به زیر هزارتن رسیده، در سال ۸۱ تعرفه واردات نرخ ابریشم ۱۵۰درصد بود در حالیکه اکنون به ۱۵ درصد رسیده لذا باید تجدید فکری در تعرفه واردات نرخ ابریشم صورت گیرد.

    نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه سرانه تولید پسماند در کشور ۷۵۰ گرم است در حالیکه در گیلان هزار و ۲۰۰ گرم می باشد، گفت: پسماندهای موجود در سواحل آزاری است که نیازمند توجه است و سرانه تولید پسماند در گیلان نیازمند توجه است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=17444

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *