×

فرماندار سیاهکل خبر داد: احداث راه ۱۴ کیلومتری کارخانه سیمان به لاریخانی

  • کد نوشته: 17458
  • ۱۳۹۶-۰۴-۰۹
  • 156 بازدید
  • ۰
  • فرماندار سیاهکل از احداث راه ۱۴ کیلومتری کارخانه سیمان به لاریخانی خبر داد و خاطرنشان کرد: ساخت مخازن ذخیره ۳ هزار متر مکعبی و ۶۰۰ متر مکعبی تنظیم فشار و سد دیلمان و سد آسیابرک در دست انجام است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مهندس رضا اسلامی در نشست هم اندیشی اعضای اصلی […]

    فرماندار سیاهکل خبر داد:  احداث راه ۱۴ کیلومتری کارخانه سیمان به لاریخانی
  • فرماندار سیاهکل از احداث راه ۱۴ کیلومتری کارخانه سیمان به لاریخانی خبر داد و خاطرنشان کرد: ساخت مخازن ذخیره ۳ هزار متر مکعبی و ۶۰۰ متر مکعبی تنظیم فشار و سد دیلمان و سد آسیابرک در دست انجام است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مهندس رضا اسلامی در نشست هم اندیشی اعضای اصلی ستاد مرکزی دکتر روحانی در گیلان، از حضور پررنگ مردم شهرستان سیاهکل در راهپیمایی روز جهانی قدس تشکر و قدردانی کرد و گفت: حواشی که برخی افراد خودسر در راهپیمایی روز قدس برای شخص رئیس جمهور قانونی کشور و دیگر مقامات به وجود آوردند کار ناپسند و دون از شان هر مسلمان و آزاد مردی بود لذا امیدوارم مسئولین مربوط به این ناهنجاری ها وخودسری ها در اسرع وقت رسیدگی کنند.

    فرماندار سیاهکل گفت: گستره این شهرستان جزو چند شهرستان بزرگ گیلان است و همین سطح یک هزار و ۵۰ کیلومتر مربعی در مقیاس آماری پهنه وسیعی است و تراکم این شهرستان نیز پایین است و مردم از نظر درآمدی ضعیف هستند و حدود ۵۰ درصد مردم این شهرستان تحت پوشش نهادهای حمایتی اعم از کمیته امداد امام(ره) بهزیستی قرار دارند.

    وی شهرستان سیاهکل را شهرستان مستعدی دانست و تصریح کرد: سیاهکل مردم شریف و بزرگواری دارد اما فضای این شهرستان در طول سال های گذشته توسط برخی افراد امنیتی شد و بنده تلاش کرده ام از زمان حضورم در فرمانداری این فضا را کمرنگ کنم.

    این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همین مردم در زمان سرشماری آمار نفوس و مسکن تعامل زیادی با ما به خرج دادند و در سرشماری اینترنتی توانستیم به مقام اول استان دست یابیم. همچنین در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای اینکه خواسته های مشروع بانوان را محقق کنیم، بخشدار، رئیس بیمارستان و رئیس شهرک صنعتی این شهرستان را از بانوان قرار دادیم لذا جای خرسندی است که از وجود بانوان در سمت های مدیریتی بهره گیری می شود.

    اسلامی عنوان کرد: در زمان انتخابات سعی کردیم که مردم را برای شرکت در انتخابات ترغیب کنیم و اقدامات دولت روحانی را بازگو می کردیم تا خود مردم با آگاهی تشخیص دهند و انتخاب اصلح را داشته باشند. همچنین برای رای اولی های دختر و پسر، هنرمندان و شوراهای شهر و روستا سخنرانی کردیم و از آنها خواستیم تا در خصوص عملکرد همه کاندیداهای ریاست جمهوری تحقیق کنند و با وجود اینکه با هجمه های زیادی در این شهرستان روبرو بودیم اما تلاش کردیم با سعه صدر و همدلی این هجمه ها را خنثی کنیم.

    فرماندار سیاهکل گفت: نسبت مقایسه ای آرای دکتر روحانی در انتخابات سال ۹۲ و ۹۶ نشان دهنده افزایش ۶.۳ درصدی رای مردم است. در واقع مردم این شهرستان با وجود تمامی مشکلات و تنگناهای اقتصادی دست رد به وعده های چند برابری یارانه ها زدند و به برنامه ها و تلاش های دولت جهت خدمت رسانی اعتماد کردند.

    وی با بیان اینکه رقبای دولت با در پیش کشیدن بحث موسسات مالی در صدد هستند که دولت و نظام بانکی کشور را با چالش روبرو کنند، یادآور شد: نباید به گونه ای باشد که سرمایه گذاران فرار کنند و این موارد با هدف صورت می گیرد.

    اسلامی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در بخشداری ها و مجموعه فرمانداری سیاهکل، گفت: کمبود نیروی انسانی در بخش های مختلف، خدمت رسانی به مردم این شهرستان را کند می کند و همچنین بر نیروهای موجود نیز فشار مضاعفی از نظر مسئولیت وارد می شود.

    وی تاکید کرد: جذب ۲.۷ میلیارد تومان برای ۳۲۰ هکتار از اراضی در خصوص آبیاری قطره ای داشته ایم که این بودجه به صورت معلق بود و توانستیم این مبلغ را جذب کنیم. همچنین ۴.۹ میلیارد تومان نیز برای ۴۰۰ هکتار دیگر مصوب شده بود که تخصیص یافت لذا در چند ماهه گذشته با پیگیری توانستیم این مبالغ را جذب کنیم.

    فرماندار سیاهکل ادامه داد: ساخت ۱۴.۵ کیلومتر از دیلمان به اسطلخ کوه با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد شروع شده و ارتقای راه ازبرم به لاهیجان در حال انجام است. همچنین راه سیاهکل به بازکیاگوراب مجوز سازمان برنامه و بودجه را اخذ کرده و مناقصه آن اجرا گردیده و در دست پیمانکار است که در مرحله نهایی قرار دارد.

    وی از احداث راه ۱۴ کیلومتری کارخانه سیمان به لاریخانی خبر داد و خاطرنشان کرد: ساخت مخازن ذخیره ۳ هزار متر مکعبی و ۶۰۰ متر مکعبی تنظیم فشار، طرح احداث کانال آبرسانی بر روی رودخانه موشا و ازبرم، راه اندازی فرماندهی اقتصاد مقاومتی، بازآفرینی شهری سیاهکل، سد دیلمان و سد آسیابرک در دست انجام است.

    اسلامی متذکر شد: ما تلاشمان را می کنیم با تکمیل این پروژها به زودی سطح شهرستان سیاهکل را از لحاظ توسعه یافتگی ارتقای چشمگیری دهیم و همچنین با احداث سد بزرگ دیلمان با تنظیم آ ۱۴.۵ میلیون متر مکعب و با روحیه کار و تلاشی که از مردم این دیار سراغ داریم بیکاری و فقر را ریشه کن خواهیم کرد و دیگران در آینده نخواهند توانست معیشت این مردم را دست آویز اهداف سیاسی خود مانند انتخابات اخیر قرار دهند و اینها جزو حداقل حقوق مردم این شهرستان است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=17458

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *