×

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان: وجود بافت تاریخی هویت شهر انزلی است

  • کد نوشته: 17547
  • ۱۳۹۶-۰۴-۱۲
  • 163 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان وجود بافت تاریخی و سیمای شهری را هویت بخش شهر انزلی دانست و افزود: مسئولان شهری می‌توانند با رعایت ضوابط قانونی به هویت بخشی شهر نیز کمک کنند. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»رضا علیزاده در نشست کارگروه میراث فرهنگی که با هدف ساماندهی بافت تاریخی شهرستان […]

    مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان:  وجود بافت تاریخی هویت شهر انزلی است
  • مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان وجود بافت تاریخی و سیمای شهری را هویت بخش شهر انزلی دانست و افزود: مسئولان شهری می‌توانند با رعایت ضوابط قانونی به هویت بخشی شهر نیز کمک کنند.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»رضا علیزاده در نشست کارگروه میراث فرهنگی که با هدف ساماندهی بافت تاریخی شهرستان بندر انزلی با حضور نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی،شهردار و رییس شورای شهر انزلی برگزار شد با بیان اینکه میدان امام خمینی(ره) انزلی و برخی از خیابان ها نظیر خیابان سپاه دارای بافت تاریخی واجد ارزش هستند و حریم تاریخی محسوب می شوند،اظهار کرد: صرفا بناهایی که ثبت ملی شده اند اجازه تخریب به آنها داده نمی شود و به ساخت و ساز در آن منطقه در چارچوب ضوابط میراث فرهنگی قابل انجام است .

    وی ساختمان دادگستری،ساختمان بانک ملی انزلی و مناره را ثبت شده از جمله آثار ملی دانست و از ممنوعیت تخریب آنها خبر داد و گفت: میراث فرهنگی نمی تواند مسئولیت مرمت ساختمانهای تحت مالکیت دیگر دستگاه ها را برعهده بگیرد،بنابراین دادگستری و بانک ملی می توانند طبق ضوابط میراث فرهنگی اقدام به مرمت این ساختمان ها کنند که در این خصوص تاکنون چندین نشست با مسئولین دادگستری و بانک ملی انجام شده است .

    این مسئول وجود بافت تاریخی و سیمای شهری را هویت بخش شهر انزلی دانست و افزود: مسئولان شهری می‌توانند با رعایت ضوابط قانونی به هویت بخشی شهر نیز کمک کنند.

    علیزاده با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی شهری در شهرستان بندر انزلی اظهار کرد: احداث پیاده‌راه فرهنگی خیابان ابوذر غفاری(سپه) بندرانزلی در فاز نخست،طرح و بهسازی و نوسازی میدان امام خمینی(ره)بندرانزلی و بافت تاریخی این شهر در فاز دیگر موجبات تعالی شهری و توسعه صنعت گردشگری این شهرستان را محقق می کند .

    مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه بیش از نیمی از گردشگران گیلان شهرستان انزلی را بعنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند گفت: در راستای بهسازی عمومی شهر و توسعه پایدار شهری باید افزایش مشارکت مردمی و رعایت حقوق شهروندی را دنبال کرد.

    بازدید از پروژه‌های سرمایه گذاری،بازدید از طرح بازآفرینی شهرداری انزلی و نیز نشست با سرمایه گزاران این شهرستان از دیگر بخش های حضور مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در انزلی بود/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=17547

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *