×

آمار طلاق در رودسر ۷۶درصد کاهش یافت

  • کد نوشته: 17621
  • ۱۳۹۶-۰۴-۱۳
  • 121 بازدید
  • ۰
  • فرماندار رودسر از کاهش ۷۶درصدی آمار طلاق در این شهرستان خبر داد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» امیر جانبازی گفت:آمار طلاق در رودسر به دلیل ثبت طلاق‌هایی که از سایر استانها در این شهرستان صورت می‌گرفت بسیار بالا بود. وی افزود: دو دفترخانه در شهرستان رودسر که ثبت طلاق را از استانهای همجوار […]

    آمار طلاق در رودسر ۷۶درصد کاهش یافت
  • فرماندار رودسر از کاهش ۷۶درصدی آمار طلاق در این شهرستان خبر داد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» امیر جانبازی گفت:آمار طلاق در رودسر به دلیل ثبت طلاق‌هایی که از سایر استانها در این شهرستان صورت می‌گرفت بسیار بالا بود.

    وی افزود: دو دفترخانه در شهرستان رودسر که ثبت طلاق را از استانهای همجوار یا دیگر استانها انجام می دادند،مورد کنترل و اخطار قرار گرفتند و انجام این کار به حداقل رسید.

    فرماندار شهرستان رودسر با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال گذشته ۲۹۳ مورد ازدواج و ۳۱۱ مورد طلاق در این شهرستان ثبت شده بود،خاطر نشان کرد:در سه ماهه اول سالجاری ۱۹۳ مورد ازدواج و ۴۶ مورد طلاق در این شهرستان ثبت شد.

    وی تصریح کرد:کاهش ۷۶ درصد طلاق در این شهرستان به دلیل عدم پذیرش ثبت طلاق از سایر استانها در رودسر است.

    جانبازی گفت: آمار بالای طلاق در سال گذشته یکی از دغدغه های مردم این شهرستان بود و با اقدامات مناسبی که انجام شد نگرانی مردم نیز از بین رفته است.

    وی با اشاره به اینکه طلاق در اسلام منفورترین حلال نامیده شده ‌است،افزود: لازم است آموزش‌های همسرداری و آیین زندگی اسلامی بیشتری برای جوانان برگزار شود،تا برخی از جوانان به محض مواجه شدن با کوچکترین مشکلات زندگی به فکر طلاق نیفتند.

    طلاق به معنی پایان قانونی ازدواج و جدا شدن همسران از یکدیگر است و در پی آن حقوق و تکالیف متقابلی که بین زوجین در هنگام ازدواج وجود داشته از میان می‌رود. طلاق معمولاً وقتی اتفاق می‌افتد که استحکام رابطه زناشویی از بین می‌رود و میان زوجین ناسازگاری و تنش وجود دارد.

    مذاهب مختلف نیز رویکردهای متفاوتی به طلاق دارند.طلاق در اسلام به اختیار شوهر انجام می‌شود اما زن نیز در شرایط خاصی ممکن است حق طلاق را به دست بیاورد./ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=17621

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *