×

نماینده مردم لنگرود در شورای اداری استان: دولت با کمک بخش خصوصی معضل زباله در استان را حل کند / در کشور متولی سواحل وجود ندارد

  • کد نوشته: 17722
  • ۱۳۹۶-۰۴-۱۶
  • 77 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه در کشور متولی سواحل وجود ندارد، گفت: دولت باید به کمک بخش خصوصی معضل زباله را در استان حل کند. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، مهرداد بائوج لاهوتی امروز در جلسه شورای اداری گیلان که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان […]

    نماینده مردم لنگرود در شورای اداری استان: دولت با کمک بخش خصوصی معضل زباله در استان را حل کند / در کشور متولی سواحل وجود ندارد
  • نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه در کشور متولی سواحل وجود ندارد، گفت: دولت باید به کمک بخش خصوصی معضل زباله را در استان حل کند.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، مهرداد بائوج لاهوتی امروز در جلسه شورای اداری گیلان که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انصاری و نورانی و شهدای کارمند و ترور گیلان در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: ما در استانی زندگی می‌کنیم که به‌ناچار با توجه به موقعیت خود باید کشاورزی کنیم.

    وی بابیان اینکه سیاست‌های نادرست صنعت ابریشم در کشور را به زوال کشاند، افزود: به خاطر اینکه منافع برخی‌ها در دستگاه‌های دولتی تأمین می‌شد، تولید ابریشم تا حدودی در گیلان از بین رفته است.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل از بین رفتن صنعت ابریشم تغییر تعرفه‌ها بود که در مقایسه با سال ۸۱ کاهش ملموسی داشت و واردات این محصول به کشور را دامن زد.

    عضو کمیسیون، برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دولت و مجلس در تنظیم میزان برنج کشور موفق عمل کرده‌اند، افزود: منع واردات برنج سه ماه قبل و سه ماه بعد از برداشت باعث شد تا رضایت کشاورزان فراهم شود.

    بائوج لاهوتی به لزوم ورود بخش خصوصی در جهت حل بحران زباله در استان تأکید کرد و گفت: در قانون برنامه ششم توسعه یک بند برای حل مسئله پسماند داریم که دولت باید با کمک بخش خصوص معضل زباله در استان را حل کند و طبق برنامه در صورت ورود بخش خصوصی دولت نصف هزینه مدیریت بحران زباله را پرداخت می کند.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی همچنین به بحث مدیریت سواحل اشاره کرد و گفت: در بخش سواحل استان گیلان ۲۹۰ کیلومتر از سواحل را باید مدیریت کند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه در کشور ما متولی سواحل نداریم، افزود: نه دولت باید سازمان مدیریت بر سواحل را هم در شمال و هم در جنوب کشور تشکیل دهد.

    بائوج لاهوتی با اشاره به هزینه کرد دو میلیارد تومانی بخش خصوصی در منطقه ساحلی و تخریب سازه‌ها و ساختمان‌ها بعد از مدتی از ساخت‌وساز توسط دستگاه‌های نظارتی، گفت: چون استاندار برایش تعریف و جایگاهی در خصوص سواحل ندارد نمی‌تواند در مدیریت سواحل ورود کند.

    وی همچنین راهکاری برای پیشنهاد خود مطرح کرد و گفت: مسئول مربوط به سواحل باید با حضور وزرای متولی و استاندار در استان حل شود و چگونگی برخورد با سرمایه‌گذاران در سواحل مشخص و مبین شود./فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=17722

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *