×

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل: برخی ادارات دولتی فاکتور چای داخلی می گیرند اما چای خارجی می نوشند/ نیازمند احداث راه آهن رشت-قائمشهر و اصلاح فاضلاب گیلان و مازندران هستیم

  • کد نوشته: 17727
  • ۱۳۹۶-۰۴-۱۶
  • 248 بازدید
  • ۰
  • به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» ذبیح نیکفر امروز در جلسه شورای اداری گیلان که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انصاری و نورانی و شهدای کارمند و ترور گیلان در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان لاهیجان و سیاهکل با داشتن جاذبه‌های گردشگری و تولید علم دانش‌بنیان در حوزه […]

    نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل: برخی ادارات دولتی فاکتور چای داخلی می گیرند اما چای خارجی می نوشند/ نیازمند احداث راه آهن رشت-قائمشهر و اصلاح فاضلاب گیلان و مازندران هستیم
  • به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» ذبیح نیکفر امروز در جلسه شورای اداری گیلان که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انصاری و نورانی و شهدای کارمند و ترور گیلان در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان لاهیجان و سیاهکل با داشتن جاذبه‌های گردشگری و تولید علم دانش‌بنیان در حوزه سلامت می‌تواند در توسعه استان تأثیرگذار باشد.

    وی بابیان اینکه نمی‌توان از موضع چای به‌سادگی عبور کرد، افزود: گرچه وضعیت چای بهتر شده اما هنوز شرایط آن مطلوب نیست.

    نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی به موضوع رسوب چای در استان اشاره کرد و گفت: تولید چای در استان همچون دهه‌های گذشته رسوب می کند و در کارخانه‌ها انبار می‌شود.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر پرداخت به‌موقع مطالبات چایکاران، افزود: در سال‌های آینده بحران چای در استان گیلان ایجاد می‌شود.

    نیکفر در ادامه مطلب با اشاره به مصرف چای خارجی در ادارات دولتی، خاطرنشان کرد: مشاهده می‌شود که برخی از ادارات دولتی فاکتور چای داخلی می‌گیرند اما خودشان چای خارجی مصرف می‌کنند.

    وی همچنین به مشکلات ایجادشده توسط شرکت‌های سیمان سازی اشاره داشت و افزود: کارخانه سیمان سبز گیلان مشکلاتی را برای دیلمان و سیاهکل و رودبار ایجاد کرده که باید موردتوجه قرار بگیرد.

    نماینده لاهیجان و سیاهکل در خانه ملت به‌ضرورت ایجاد ارتباط ریلی بین دو استان گیلان و مازندران تأکید داشت و گفت: گیلان و مازندران مرز مشترک با یکدیگر دارند و راه‌آهن رشت-قائمشهر از نیازمندی‌های دو استان است.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین به‌ضرورت اصلاح فاضلاب در استان تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه استقرار جمعیتی در بین دو استان زیاد است ضرورت دارد که فاضلاب‌های غرب مازندران و شرق گیلان اصلاح شود.

    نیکفر با اذعان به اینکه اعتبارات قطره‌چکان مشکلات استان را حل نمی‌کند، گفت: اگر سیستم فاضلاب مذکور اصلاح شود می‌توان از آب آن در مصارف کشاورزی و آبیاری باغات استفاده کرد./فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=17727

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *