×

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان: سایت موزه در روستای هفت دغنان؛رویدادی بزرگ در گردشگری است

  • کد نوشته: 17906
  • ۱۳۹۶-۰۴-۲۰
  • 68 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان تاسیس سایت موزه در روستای هفت دغنان را رویدادی بزرگ در حوزه میراث فرهنگی و همچنین گردشگری خواند و بر لزوم توجه به ابنیه تاریخی و محوطه های تاریخی تاکید کرد . به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» علیزاده در بازدید از طرح ها و پروژه های […]

    مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان:  سایت موزه در روستای هفت دغنان؛رویدادی بزرگ در گردشگری است
  • مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان تاسیس سایت موزه در روستای هفت دغنان را رویدادی بزرگ در حوزه میراث فرهنگی و همچنین گردشگری خواند و بر لزوم توجه به ابنیه تاریخی و محوطه های تاریخی تاکید کرد .

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» علیزاده در بازدید از طرح ها و پروژه های گردشگری شهرستان صومعه سرا با اشاره به جزئیات طرح سایت موزه در روستای تاریخی هفت دغنان و نقش آن در توسعه گردشگری شهرستان صومعه سرا اظهار داشت:بررسی و کاوش های باستان شناسی در این منطقه،اصالت شهر تاریخی گسکر را تایید می نماید .

    وی به ثبت تاریخی شهر گسکر در فهرست آثار ملی طی سالهای گذشته اشاره کرد و افزود:مساحت این شهر تاریخی ۱۲۰هکتار می باشد که قدمت آن به اوایل دوره اسلامی تا دوره صفویه بر می گردد .

    این مسئول تاسیس سایت موزه در روستای هفت دغنان را رویدادی بزرگ در حوزه میراث فرهنگی و همچنین گردشگری خواند و بر لزوم توجه به ابنیه تاریخی و محوطه های تاریخی تاکید کرد و گفت:تحقق توسعه پایدار و رشد اقتصادی در گرو بالندگی صنعت گردشگریست .

    علیزاده؛حمایت از سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی را یک ضرورت قلمداد کرد و تصریح نمود:با واگذاری مسئولیت و برون سپاری برخی فعالیت ها می توان در جهت معرفی هرچه بهتر میراث فرهنگی،توسعه گردشگری و ترویج صنایع دستی گام برداشت .

    مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان همچنین شهرستان صومعه سرا را از محورهای پرتردد استان معرفی نمود که خود از پتانسیل بالای تاریخی و معماری برخوردار است، لذا در سایه بارور کردن ظرفیت های موجود می توان شاهد رشد فزاینده در حوزه اقتصاد و اشتغال این شهرستان بود .

    کیوان محمدی رییس برنامه و بودجه استانداری گیلان نیز در این بازدید با موفق ارزیابی کردن روند توسعه گردشگری در گیلان و صیانت از میراث فرهنگی،بر لزوم حمایت و اجرای طرح های گردشگری زودبازده تاکید کرد .

    وی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را همسو با گردشگری و نتایج حاصل از تعالی آن خواند و گفت: در استان گیلان نتایج خوبی از اجرای طرح های توسعه محور به ویژه حوزه های عملکردی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مشهود است.

    به گزارش ایسنا، بازدید از مناره بازار،حمام تاریخی و در حال مرمت کسما و چند پروژه گردشگری در شهرستان صومعه سرا از سوی مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان و معاونین ایشان به همراه کیوان محمدی رییس برنامه و بودجه استانداری و علی فتح اللهی فرماندار صومعه سرا صورت گرفت/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=17906

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *