×

رئیس کل دادگستری استان گیلان: مواد مخدر بیشترین فراوانی جرم در گیلان است

  • کد نوشته: 17910
  • ۱۳۹۶-۰۴-۲۰
  • 109 بازدید
  • ۰
  • رئیس کل دادگستری استان گیلان درصد فراوانی جرائم در سال ۹۵ در استان گیلان را ۴۵ درصد عنوان کرد و گفت:استعمال، حمل، قاچاق و نگهداری مواد مخدر در صدر جرائم استان گیلان قرار دارند. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» احمد سیاوش پور در مجمع اخوت که در سالن شهید بهشتی دادگستری استان برگزار […]

    رئیس کل دادگستری استان گیلان:  مواد مخدر بیشترین فراوانی جرم در گیلان است
  • رئیس کل دادگستری استان گیلان درصد فراوانی جرائم در سال ۹۵ در استان گیلان را ۴۵ درصد عنوان کرد و گفت:استعمال، حمل، قاچاق و نگهداری مواد مخدر در صدر جرائم استان گیلان قرار دارند.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» احمد سیاوش پور در مجمع اخوت که در سالن شهید بهشتی دادگستری استان برگزار شد،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، حریم حفاظت از کشور را محدود به دفاع از یک منطقه خاص ندانست و اظهار کرد:هر جا ندای مظلومی بویژه مسلمانان شنیده شود همه ما مکلف و موظف به دفاع از مظلوم هستیم .

    وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب،تصریح کرد:امروز اگر فداکاری و جانفشانی و ایثار مدافعان حرم در مرزهای سوریه نبود باید در داخل کشور می جنگیدیم.

    رئیس کل دادگستری استان گیلان،افزود:اگر این فداکاری ها نبود دستگاه قضائی هم نمی توانست به وظیفه خود عمل کند .

    وی با توجه به مشکلات موجود در جامعه،افزود:وقوع جرائم باعث ازدیاد پرونده های قضایی گشته و از عوامل افزایش جرائم، تلاش دشمن در متوقف کردن جمهوری اسلامی از طریق تحریم، توطئه و جنگهای نیابتی می باشد .

    رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه دستگاه قضایی آینه تمام نمای مسائل در سطوح مختلف جامعه و کشور است، افزود:اکنون ضرورت دارد به نقص ها و ایرادات کار پرداخته و راهکارهای مناسب ارائه شود .

    سیاوش پور با اشاره به آمار ارائه شده توسط رئیس قوه قضائیه در هفته گذشته،گفت:پانزده میلیون پرونده در کل کشور در حال رسیدگی است که سهم استان گیلان ۵۰۰ هزار فقره می باشد .

    این مقام ارشد قضائی درصد فراوانی جرائم در سال ۹۵ در استان گیلان را ۴۵ درصد سهم مواد مخدر اعلام و خاطرنشان کرد:استعمال، حمل، قاچاق و نگهداری مواد مخدر در صدر جرائم استان گیلان قرار دارند .

    وی در ادامه سرقت، درگیری و زد و خورد، توهین و تهدید اشخاص را در رتبه های بعدی جرائم در استان اعلام کرد .

    سیاوش پور با ابراز نگرانی از برخوردهای فیزیکی و حرمت شکنی های کلامی در جامعه گفت:اگر به مشکلات درونی جامعه توجه نشود انباشتی از عقده های روانی به شکل جرم در جامعه بروز می کند .

    وی کاهش جمعیت زندانیان را در گرو حل معضلات اجتماعی دانست و گفت:در صورت رفع این مشکلات شاهد کم شدن پرونده های محاکم خواهیم بود .

    رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد:براساس قانون اساسی، سپاه وظیفه کلی صیانت از انقلاب اسلامی را دارد و دامنه این وظیفه بسیار وسیع بوده و محدود به یک جا و یک منطقه و موضوع خاص نمی شود .

    سیاوش پور در پایان ضمن تشکر از حضور فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان در این نشست، خواستار تلاش، چاره اندیشی و همفکری بیشتر و ارائه راهکارهای مناسب کاهش جرم با همکاری همه سازمانهای مسئول در این زمینه شد/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=17910

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *