×

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: ۲۲۵ تخت دیالیز درگیلان وجود دارد

  • کد نوشته: 18069
  • ۱۳۹۶-۰۴-۲۳
  • 79 بازدید
  • ۰
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد دستگاه های دیالیز در استان را ۲۲۵ عدد عنوان کرد و گفت:از این تعداد ۵۱ دستگاه مربوط به بخش خصوصی است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک در مراسم افتتاح مرکز دیالیز کاسپین رشت،راه اندازی این مرکز را گامی در جهت ارایه خدمت […]

    رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:  ۲۲۵ تخت دیالیز درگیلان وجود دارد
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد دستگاه های دیالیز در استان را ۲۲۵ عدد عنوان کرد و گفت:از این تعداد ۵۱ دستگاه مربوط به بخش خصوصی است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک در مراسم افتتاح مرکز دیالیز کاسپین رشت،راه اندازی این مرکز را گامی در جهت ارایه خدمت به بیماران دیالیزی دانست .

    وی با بیان اینکه هزار و ۸۰ بیمار دیالیزی در استان وجود دارد، گفت: قطعا افراد در معرض اسیب ناشی از این نوع بیماری در استان بیشتر است .

    رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر شناسایی بیماران در سطح یک به نحوه مطلوب در حال انجام است،یاداور شد:در راستای اجرای این طرح ده کلینیک ویژه تخصصی در ده شهرستان از استان در حال احداث است .

    دکتر یوسف زاده پیشرفت فیزیکی برخی از این کلینیک هارا بالای ۷۰ درصد عنوان کرد و افزود: براساس برنامه های پیش بینی شده ده کلینیک مذکور تا پایان سال به بهره بهرداری خواهند رسید .

    وی محدود کردن بیماری های غیرواگیر را از رسالت های دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد و گفت: ۷۴ درصد علل مرگ و میرها ناشی از بیماری های غیرواگیر است، و با افتتاح این کلینیک ها تا حدود زیادی می توان از بیماری های غیر واگیر جلوگیری کرد .

    وی تعداد دستگاه های دیالیز در استان را ۲۲۵ عدد عنوان کرد و گفت:از این تعداد ۵۱ دستگاه مربوط به بخش خصوصی است .

    رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هزینه های بیماران دیالیزی را بالا برشمرد و گفت:همکاری بخش خصوصی در کمک به ارتقای سلامت جامعه از طریق ایجاد زیرساخت ها موثر است/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=18069

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *