×

معاون وزیر جهاد کشاورزی: قیمت برگ ‌چای در سال ۹۵ دو برابر شد/عملکرد ضعیف استان گیلان در آبیاری تحت‌فشار

  • کد نوشته: 18436
  • ۱۳۹۶-۰۴-۳۱
  • 51 بازدید
  • ۰
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بحث چای یک الگو در استان گیلان ‌است گفت: قیمت برگ تضمینی ۸۱۵ تومان بود که در سال ۹۶ به یک هزار و ۸۱۶ تومان رسیده است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، محمدعلی طهماسبی پیش از ظهر امروز در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره […]

    معاون وزیر جهاد کشاورزی: قیمت برگ ‌چای در سال ۹۵ دو برابر شد/عملکرد ضعیف استان گیلان در آبیاری تحت‌فشار
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بحث چای یک الگو در استان گیلان ‌است گفت: قیمت برگ تضمینی ۸۱۵ تومان بود که در سال ۹۶ به یک هزار و ۸۱۶ تومان رسیده است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، محمدعلی طهماسبی پیش از ظهر امروز در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به فعالیت‌های محوری در سال ۹۵ اظهار کرد: ۱۱۶ میلیارد تومان در زمینه طرح انتقال آب در اراضی شیلات تخصیص داده شد و امیدواریم در سال ۹۶ هم ادامه پیدا کند.

    وی بابیان اینکه ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالی‌کاری در استان گیلان وجود دارد گفت: آنچه تاکنون انجام‌شده ۸۲ هزار هکتار بوده که ۱۵ هزار هکتار از آن در سال‌های ۹۲ و ۹۵ با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام‌گرفته است.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه یکی از برنامه‌های وزارت خانه کاهش سطح زیر کشت است گفت: ۳۵ درصد شالی کشور در استان گیلان تولید می‌شود، در آینده ۱۱۵ هزار هکتار از سطح زیر کشت استان‌های کم آب کاسته خواهد شد.

    طهماسبی بابیان اینکه برای جلوگیری از تنش آبی استان مجبور است تا مصوبات شورای عالی آب را اجرا کند گفت: هشت هزار هکتار آب‌بندان در استان گیلان داریم، در زمینه شبکه‌های فرعی آبی از سال ۹۰ تا ۹۵ حدود ۹۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در استان هزینه شده که ۴۷ میلیارد از آن در دولت یازدهم بوده است.

    وی با اذعان بر اینکه استان ‌گیلان در زمینه آبیاری تحت‌فشار عقب است تصریح کرد: باید ۱۱ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی تحت آبیاری تحت‌فشار قرار بگیرند، خواهشمندیم در برنامه ‌ششم توسعه تخصیص آب ‌برای توسعه و تجهیز سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار موافقت کنید.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در نظر داریم در مناطقی که بالای ۳۵۰ میلی‌متر بارندگی دارند اراضی به کشت باغات گیاهان دارویی تخصیص پیدا کند، ۵۰ درصد از اراضی مردم و منابع طبیعی به کشت باغات مثمر و گیاهان دارویی تخصیص پیدا کند.

    طهماسبی بابیان‌ اینکه برآورد ما در این زمینه ۵۴ هزار هکتار است که از این طریق ۲۰‌هزار شغل دائم ایجاد می‌شود گفت: قرار بود در برنامه ششم توسعه ۱۵ هزار و ۶۰۷ هکتار گلخانه دائر شود که هر هکتار حداقل ۱۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کرد.

    وی بابیان اینکه تولید آبزیان تا پایان شهریور سه هازر و ۵۰۰ تن خواهد بود گفت: ۲۰۰ هزار تن ظرفیت سواحل گیلان برای پرورش ماهی در قفس است، ما برای تولید ۵۰ هزار تن پرورش ماهی در سال ۹۶ به سرمایه‌گذاری نیاز داریم و در زمینه واگذاری تسهیلات هیچ محدودیتی نداریم.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به موفقیت بخش چای‌کاری استان گفت: قیمت برگ تضمینی ۸۱۵ تومان بود که در سال ۹۶ به یک هزار و ۸۱۶ تومان رسیده است، درآمد چای‌کاران در سال ۱۳۹۲، ۷۰ میلیارد تومان بود و در سال ۱۳۹۵ به ۲۳۴ میلیون تومان رسید.

    وی بابیان اینکه در سال ۹۲ در استان گیلان ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات فعال چای وجود داشت گفت: چهار هزار هکتار باغ فعال مجدداً در مدار تولید قرار گرفت که ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام از محل صندوق حمایت در این بخش هزینه شد.

    طهماسبی با تأکید بر اینکه چای یک الگو در استان گیلان ‌است خاطرنشان کرد: اگر تمام پروژه‌های دیگر این‌گونه موردحمایت قرار بگیرند در آینده نزدیک به موفقیت‌های مثبتی خواهیم رسید‌./فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=18436

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *