×

رنج تولید برنج در لنگرود کاهش یافت

  • کد نوشته: 18745
  • ۱۳۹۶-۰۵-۰۷
  • 62 بازدید
  • ۰
  • مدیر جهادکشاورزی لنگرود گفت:در ۹۰درصد از شالیزارهای این شهرستان،برنج مکانیزه برداشت می شود و افزایش تولید برنج به صورت مکانیزه موجب کاهش رنج تولید این محصول می‌شود. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مهندس محمدرضا رحیمیان گفت: درسال تولید و اشتغال و در راستای حمایت از روستاییان و رونق کسب و کار و ایجاد […]

    رنج تولید برنج در لنگرود کاهش یافت
  • مدیر جهادکشاورزی لنگرود گفت:در ۹۰درصد از شالیزارهای این شهرستان،برنج مکانیزه برداشت می شود و افزایش تولید برنج به صورت مکانیزه موجب کاهش رنج تولید این محصول می‌شود.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مهندس محمدرضا رحیمیان گفت: درسال تولید و اشتغال و در راستای حمایت از روستاییان و رونق کسب و کار و ایجاد و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری شهرستان لنگرود تعداد ۱۸۶ پرونده جهت برخورداری از تسهیلات کم بهره به مبلغ بیش از نه میلیارد تومان در زمینه دام و طیور،توسعه مرغداری،تولیدات لبنی،زنبورداری،کلینیک گیاه پزشکی،تولید گل و گیاه و بانک نشاء جهت طرح در کمیسیون توسعه اشتغال روستایی و پرداخت توسط بانکهای کشاورزی،توسعه تعاون و صندوق کار آفرینی امید به معاونت برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان لنگرود معرفی شدند.

    مدیر جهادکشاورزی لنگرود با اعلام عدم کمبود آب در سال زراعی از برداشت نخستین خوشه‌های برنج لنگرود در شالیزار محمدهادی گلستانی شالیکار ۵۶ ساله روستای فتیده این شهرستان خبر داد و گفت:این کشاورز در اول اردیبهشت ماه نشاء رقم هاشمی را در دو هکتار از شالیکار خود آغاز نموده و هم اکنون به صورت سنتی برداشت برنج را انجام داده است و نخستین برداشت مکانیزه برنج نیز به زودی انجام می‌شود.

    رحیمیان ادامه‌ داد:در سال ۹۵ برداشت راتون در هزار هکتار از مزارع صورت گرفته بود که امیدواریم در سال جاری به دو برابر افزایش یابد.

    وی تصریح ‌کرد:امسال در ۴۰درصد از شالیزارهای لنگرود نشاء برنج به صورت مکانیزه انجام شد و پیش بینی می‌شود،برداشت این محصول به صورت مکانیزه در ۹۰درصد از شالیزارهای این شهرستان انجام شود.تولید مکانیزه برنج موجب کاهش هزینه‌های تولید و افزایش رغبت جوانان روستایی به تولید برنج می‌شود

    مدیر جهاد کشاورزی لنگرود خبر داد:پیش بینی می‌شود، امسال بالغ بر ۲۷هزار تن برنج به ارزش ریالی بیش از ۳۲ میلیارد تومان تولید شود.

    وی افزود: در حال‌حاضر ۱۰درصد از شالیزارهای لنگرود محصول آماده برداشت است.

    وی از خرید ۲۳۲دستگاه کمباین،تیلر و سایر ماشین آلات کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۳میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: کاهش رنج تولید برنج موجب می‌شود که میانگین سن شالیکاران در شهرستان کاهش یابد. لنگرود ۹ هزار و ۱۰۰ هکتار شالیزار دارد و دارای ۱۰۱ کارخانه شالیکوبی بوده که ۱۲۱ خانوار بهره بردار از آن ارتزاق می کنند. درشالیزارهای شهرستان لنگرود بیشتر رقم بومی هاشمی کشت می‌شود.

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=18745

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *