×

رانتهای جدید در شهرداری رشت

  • کد نوشته: 18780
  • ۱۳۹۶-۰۵-۰۸
  • 136 بازدید
  • ۰
  • در جلسه مشترک کمیسیونهای عمران و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهررشت مطرح شد: لایحه واگذاری وصول مطالبات شهرداری رشت به بخش خصوص پختگی لازم را ندارد و واگذاری وصول مطالبات به بخش خصوصی رانتهای جدید در شهرداری ایجاد خواهد کرد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، در جلسه مشترک کمیسیونهای عمران و برنامه […]

    رانتهای جدید در شهرداری رشت
  • در جلسه مشترک کمیسیونهای عمران و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهررشت مطرح شد: لایحه واگذاری وصول مطالبات شهرداری رشت به بخش خصوص پختگی لازم را ندارد و واگذاری وصول مطالبات به بخش خصوصی رانتهای جدید در شهرداری ایجاد خواهد کرد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، در جلسه مشترک کمیسیونهای عمران و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهررشت لایحه واگذاری وصول مطالبات شهرداری رشت به بخش خصوصی مطرح و به رای گذاشته شد .

    رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت با اعلام اینکه لایحه مذکور پختگی لازم را ندارد،اظهار کرد:دراین لایحه درخصوص شرایط کارگزارخصوص توضیحی ارائه نشده است .

    عباس صابر افزود: در خصوص نحوه وصول مطالبات توسط بخش خصوصی نیز اشاره‌ای نشده است .

    این مسئول با بیان اینکه لایحه وصول مطالبات به لحاظ حقوقی مباحث متعددی را در برخواهد داشت،تصریح کرد: تصمیم گیری در خصوص لایحه ای با این حجم پیچیدگی و درقالب سه ماده قانونی امکانپذیر نیست .

    رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهررشت افزود: پیشنهاد میکنم شهرداری رشت این بحث را به دست پرسنل خود بسپارد ودر قبال تلاشهای آنان و حصول نتایج پاداش مناسبی برایشان در نظر بگیرد .

    یکی‌ ازاعضای شورای اسلامی شهررشت نیز در خصوص این لایحه تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم باید از پتانسیلهای پرسنل و همکاران بازنشسته شهرداری رشت در این خصوص بهره‌مند شد .

    رضا رسولی افزود: پرسنل شهرداری رشت به واسطه آشنایی بااین مبحث می‌توانند نقش موثری در وصول مطالبات شهرداری ایفاکنند .

    نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهررشت نیز ضمن مخالفت با لایحه واگذاری وصول مطالبات شهرداری رشت به بخش خصوصی افزود: شهرداری رشت دارای واحد مطالبات است و لزومی برای واگذاری اینکار به بخش خصوصی وجود ندارد .

    حجت جذب افزود: بنده معتقدم بااین اقدام موجب ایجاد رانتهای جدیدی در شهرداری رشت خواهیم شد و بااین کار مخالفم .

    رضا رسولی در ادامه این جلسه با اعلام اینکه در حال حاضر عملا تعداد زیادی از پرسنل شهرداری رشت کاری انجام نمی دهند، گفت: مجموعه شهردای رشت با فعالیت سیصد نفر در حال خدمات رسانی است و مابقی عملا بیکارهستند .

    وی با اشاره به اینکه تشویق و تنبیه موجب انگیزه در پرسنل شهراری رشت خواهد شد،متذکر شد: بنده معتقدم باید افرادی که فعالیت مناسبی انجام میدهند تشویق و افرادی که کم کاری میکنند تنبیه درآمدی بشوند .

    رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهررشت با اعلام اینکه سیستم تنبیه و تشویق موجب افزایش راندمان کاری خواهدشد گفت: این اقدامات موجب می شود تا پرسنل وظایف خود را به خوبی انجام دهند .

    عباس صابر افزود: شهرداری رشت باید براساس درآمدش نسبت به انجام هزینه اقدام کند،تصریح کرد:متاسفانه در شهرداری رشت هزینه ها با درآمد مطابقت ندارد ودرپرداختها به پرسنل این موضوع را مورد توجه قرار نمی دهند.

    به گزارش گیل و دیلم،در این جلسه لایحه واگذاری وصول مطالبات به بخش خصوصی مورد موافقت اعضای حاضر قرار نگرفت و مصوب شد اینکار به پرسنل شهرداری رشت واگذار و درصورت حصول نتیجه پاداش به آنان پرداخت شود/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=18780

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *