×

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: ادامه خدمات‌دهی بیمارستان‌ها با حجم بالای بدهی بیمه‌ها ممکن نیست/ نمی‌توان سلامت مردم را به دلیل بدهی بیمه‌ها تعطیل کرد

  • کد نوشته: 18945
  • ۱۳۹۶-۰۵-۱۲
  • 129 بازدید
  • ۰
  • عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ادامه خدمات‌دهی بیمارستان‌های دولتی با حجم بالای بدهی بیمه‌ها غیرممکن است، گفت: سلامت، درمان و بهداشت بسیار مهم است و بیمارستان‌ها نمی‌توانند اعلام کنند که به دلیل بدهی بیمه ارائه خدمات درمانی تعطیل است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» منوچهر جمالی امروز بابیان […]

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: ادامه خدمات‌دهی بیمارستان‌ها با حجم بالای بدهی بیمه‌ها ممکن نیست/ نمی‌توان سلامت مردم را به دلیل بدهی بیمه‌ها تعطیل کرد
  • عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ادامه خدمات‌دهی بیمارستان‌های دولتی با حجم بالای بدهی بیمه‌ها غیرممکن است، گفت: سلامت، درمان و بهداشت بسیار مهم است و بیمارستان‌ها نمی‌توانند اعلام کنند که به دلیل بدهی بیمه ارائه خدمات درمانی تعطیل است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» منوچهر جمالی امروز بابیان اینکه بیمه‌ها به بیمارستان‌ها بدهکار هستند، اظهار کرد: بسیاری از بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی خدماتی که ارائه داده‌اند نتوانسته‌اند پول‌های خود را دریافت کنند.

    وی با اذعان به این نکته که بیمارستان با توجه به شرایط اقتصادی مملکت و وزارتخانه بهداشت و درمان تا یک حدی ظرفیت و توان طلبکار بودن را دارد، افزود: اگر طلب بیمارستان‌ها تا یک حدی بیشتر باشد نمی‌تواند پاسخگوی خرید ملزومات مصرفی خود باشد و درنتیجه خدمات بیمارستان‌ها نیز در این پروسه تقلیل پیدا می‌کند.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بیمارستان‌ها نمی‌توانند خدمات اورژانس و الکتیو را قطع کنند، گفت: برخی از مراکز بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند از بیماران پولی نگیرند و رایگان خدمات بدهند.

    نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به متعهد نبودن بیمه‌ها و عدم پرداخت سهم خود به مراکز درمانی، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌ها بیمه‌ها را نادیده گرفته‌اند و کسری پرداختی بیمه‌ها را از جیب بیماران تأمین می‌کنند.

    عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه در گیلان مشکل پرداختی بیمه‌ها حداقل در سطح بیمارستان‌های دولتی وجود ندارد، اعلام کرد: مشکل مطالبات بیمارستان‌ها از بیمه‌ها در برخی از دانشگاه‌های استان‌های کشور اعلام شد اما به این صورت نیست که بیمارستان‌ها از ارائه خدمات پزشکی دولتی سر باز بزنند.

    جمالی با تاکید بر اینکه بیمه‌ها باید بدهی‌ها خود را به مراکز درمانی تسویه کنند چون بخش اعظمی از مطالبات بیمارستان‌ها از بیمه‌ها مانده است، گفت: بخشی از بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها مربوط به سال گذشته است.

    وی به‌ضرورت پرداختن بیمه‌هایی که توان پرداخت سهم خود به بیمارستان‌ها را دارند تاکید کرد و گفت: در غیر این صورت بیمه‌های بدهکار مشکلات خود را اعلام کنند تا دولت و مجلس با تشکیل کمیته‌هایی معضلات این بخش را بررسی و حل کنند.

    نماینده مردم رودبار در خانه ملت با تصریح به اینکه سلامت، درمان و بهداشت بسیار مهم است و بیمارستان‌ها نمی‌توانند اعلام کنند که به دلیل بدهی توان ارائه خدمات درمانی تعطیل است، افزود: همه بیمارستان‌های دولتی مشکلات مالی دارند و مطالبات خود از بیمه‌ها را دریافت نکرده‌اند و بیمارستان‌ها با این وضعیتی که دارند ادامه خدمات‌رسانی آن‌ها غیرممکن است.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به تأمین بخشی از بدهی گروهی که در تأمین ملزومات مصرفی بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند اشاره و تشریح کرد: مجلس در تأمین اعتبار لازم برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ورود کرده و حدود هشت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت از صندوق توسعه ملی برای تأمین بدهی‌های ۱۸ هزار میلیارد تومانی گروهی که ملزومات پزشکی بیمارستان‌ها را خریداری و تهیه می‌کنند و تمام زندگی خود را در این راستا هزینه کرده‌اند گذاشته است.

    وی با تاکید بر اینکه باید مشکلات مردم در بیمارستان‌ها کمتر شود و راحت‌تر و مفیدتر از خدماتی درمانی مراکز بیمارستانی بهره‌مند بشوند، تصریح کرد: بیمه‌ها باید تلاش کنند تا بدهی‌های خود را به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پرداخت کنند و این کار باعث می‌شود خدماتی که بیماران تحت همان بیمه‌ها پرداخت می‌شود یقیناً بهتر خواهد بود/فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=18945

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *