×

رییس توسعه مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان: شهرستانهای شرق گیلان در صدر جدول کاهش سختی برداشت برنج

  • کد نوشته: 19117
  • ۱۳۹۶-۰۵-۱۶
  • 73 بازدید
  • ۰
  • رییس توسعه مکانیزاسیون جهادکشاورزی گیلان گفت: شهرستانهای آستانه و لاهیجان در صدر جدول کاهش سختی برداشت برنج قرار دارند. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» حیدرکامیاب گفت: برداشت مکانیزه برنج موجب کاهش ۵۰درصدی قیمت تمام شده برداشت برنج می‌شود و هم اکنون تولید مکانیزه این محصول در گیلان رو به رشد است. وی افزود: […]

    رییس توسعه مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان:  شهرستانهای شرق گیلان در صدر جدول کاهش سختی برداشت برنج
  • رییس توسعه مکانیزاسیون جهادکشاورزی گیلان گفت: شهرستانهای آستانه و لاهیجان در صدر جدول کاهش سختی برداشت برنج قرار دارند.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» حیدرکامیاب گفت: برداشت مکانیزه برنج موجب کاهش ۵۰درصدی قیمت تمام شده برداشت برنج می‌شود و هم اکنون تولید مکانیزه این محصول در گیلان رو به رشد است.

    وی افزود: شهرستانهای آستانه و لاهیجان در برداشت مکانیزه برنج از دیگر شهرستانهای گیلان جلوتر هستند.

    کامیاب با بیان اینکه شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است، خاطر نشان کرد:در برداشت مکانیزه برنج، شهرستان رشت در بخش میانی جدول مکانیزاسیون برنج گیلان قرار دارد.

    وی افزود: سال گذشته در ۱۱۲هزار هکتار از شالیزارهای گیلان برداشت برنج به صورت مکانیزه انجام شد این در حالیست که پیش‌بینی می‌شود، امسال برداشت مکانیزه این محصول در ۱۴۰هزار هکتار از شالیزارهای این استان انجام شود.

    رییس توسعه مکانیزاسیون جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه استفاده از کمباین‌ها موجب کاهش ریزش دانه در زمان برداشت برنج می‌شود و در روش برداشت مکانیزه برنج ریزش دانه در هر هکتار کمتر از ۲درصد است،تصریح کرد: در روش برداشت سنتی برنج ریزش دانه در حدود ۴ تا ۵درصد در هر هکتار است.

    وی افزود: برداشت مکانیزه برنج علاوه بر حذف هزینه‌های کارگری موجب افزایش کیفیت برنج نیز می شود.

    حیدر کامیاب خاطرنشان‌ کرد: تولید مکانیزه برنج موجب شده که جوانان گیلانی به تولید این محصول به چشم یک حرفه صنعتی نگاه کنند و رغبت فرزندان روستایی به شالیکاری بیش از گذشته شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=19117

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *