×

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان خبر داد: ۲۵ لغایت ۲۸ مرداد؛ برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در لاهیجان

  • کد نوشته: 19353
  • ۱۳۹۶-۰۵-۲۱
  • 160 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان گفت:هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند از ۲۵ لغایت ۲۸ مرداد در شهر لاهیجان برگزار می شود. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،فیروز فاضلی در گفتگو با خبرنگاران،اظهار کرد:هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت […]

    مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:  ۲۵ لغایت ۲۸ مرداد؛ برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در لاهیجان
  • مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان گفت:هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند از ۲۵ لغایت ۲۸ مرداد در شهر لاهیجان برگزار می شود.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،فیروز فاضلی در گفتگو با خبرنگاران،اظهار کرد:هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزار می شود.

    وی با بیان اینکه بسیار خرسندیم که زاویه دید مسئولان شهری از لحاظ فرهنگی بدین اندازه قوی و بالاست،تاکید کرد: تداوم هر چیز باعث می شود آن مقوله به فرهنگ تبدیل شود و الحمدلله نقش جشنواره تئاتر خیابانی شهروند که حاصل یک خرد جمعی است در فرهنگ سازی بدیهی می باشد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تئاتر خیابانی، رسانه ای ارزشمند،تاثیرگذار و مردمی است،ادامه داد: این هنر می تواند با ارتباط صمیمی و رو در رو با مخاطب خاص و عام به طرح مسایل اساسی و مشکلات پرداخته و با تقویت شناخت، انگیزه و شور در ساختن جامعه ای سالم و مطلوب تاثیرگذار باشد.

    فاضلی «حفظ ریشه های فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی»،«ارتقای سطح دانش شهروندی،بهبود زندگی شهری» و «استحکام پیوند شهروندی، مشارکت در ساختن شهر سالم و پاک» را از اهداف برگزاری هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان عنوان کرد.

    وی یادآور شد:جشنواره امسال دارای ۲ مرحله بود که در مرحله اول ۳۱۰ طرح و ایده از ۲۵ استان به دبیرخانه جشنواره ارسال و ۷۵ طرح در مرحله اول پذیرفته شد؛از ۶۳ اثر تولید شده پس از ارزیابی داوران،۱۵ نمایش برای اجرا در بخش مسابقه و ۵ نمایش در بخش کودک پذیرفته شد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند از ۲۵ لغایت ۲۸ مرداد در شهر لاهیجان خبر داد و خاطرنشان کرد:موضوعات شهروند،شعار سال،آسیب های اجتماعی و ترویج کتاب و کتابخوانی از موضوعات مورد توجه هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان بوده است

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=19353

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *