×

بر اساس گزارش موسسه آموزش عالی تایمز؛ دانشگاه گیلان در جمع برترین دانشگاه های جهان قرار گرفت

  • کد نوشته: 23953
  • ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • 191 بازدید
  • ۰
  • دانشگاه گیلان به همراه هفت دانشگاه دیگر از کشورمان در فهرست ۵۰۰ موسسه برتر جهان در حوزه مهندسی و فناوری قرار گرفت. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از گیلان؛ بر اساس جدیدترین رتبه بندی مؤسسه آموزش عالی تایمز در سال ۲۰۱۷، دانشگاه گیلان در فهرست ۵۰۰ […]

    بر اساس گزارش موسسه آموزش عالی تایمز؛ دانشگاه گیلان در جمع برترین دانشگاه های جهان قرار گرفت
  • دانشگاه گیلان به همراه هفت دانشگاه دیگر از کشورمان در فهرست ۵۰۰ موسسه برتر جهان در حوزه مهندسی و فناوری قرار گرفت.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از گیلان؛ بر اساس جدیدترین رتبه بندی مؤسسه آموزش عالی تایمز در سال ۲۰۱۷، دانشگاه گیلان در فهرست ۵۰۰ موسسه برتر جهان در حوزه مهندسی و فناوری قرار گرفت.

    نظام رتبه‌ بندی تایمز از سال ۲۰۰۴، سالانه ۹۸۰ دانشگاه‌ برتر جهان را با استفاده از پنج معیار آموزش، پژوهش، استناد، وجهه بین ‌المللی و درآمد صنعتی ارزیابی و معرفی می کند. اطلاعات مورد نیاز این نظام رتبه بندی از طریق نظرسنجی از صاحب‌ نظران حوزه های موضوعی، پایگاه استنادی اسکوپوس و پرسشنامه ‌ای که خود دانشگاه ‌ها پر می ‌کنند، گردآوری می شود.

    نظام رتبه‌ بندی تایمز افزون بر رتبه ‌بندی فراگیر دانشگاه های جهان، آنها را بر پایه حوزه‌ های موضوعی گوناگون رتبه ‌بندی می‌کند. شرط ورود یک دانشگاه به مرحله ارزیابی رتبه ‌بندی موسسه آموزش عالی تایمز داشتن دست ‌کم ۵۰۰ مقاله در طی پنج سال گذشته و فعالیت حداقل ۴ درصد از اعضای هیأت علمی آن در حوزه مهندسی و فناوری است.

    در ویرایش جدید ۲۰۱۸ این مؤسسه، هفت دانشگاه گیلان، صنعتی نوشیروانی بابل، تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان و تبریز توانستند در فهرست ۵۰۰ مؤسسه برتر جهان در حوزه مهندسی و فناوری قرار گیرند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=23953

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *