×

فرماندار لاهیجان: طرح تکاپو یکی از سیاست های دولت است

  • کد نوشته: 24146
  • ۱۳۹۶-۰۸-۰۳
  • 97 بازدید
  • ۰
  • فرماندار لاهیجان، با بیان اینکه در سند برنامه ششم توسعه، اولویت اصلی دولت توجه به اشتغال و رفع بیکاری است، تصریح کرد: تلاش و هدف ما این است که در کنار علم آموزی، مهارت آموزی نیز در دستور کار قرار بگیرد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» ، سید محمد احمدی در ستاد اقتصاد مقاومتی، تولید […]

    فرماندار لاهیجان: طرح تکاپو یکی از سیاست های دولت است
  • فرماندار لاهیجان، با بیان اینکه در سند برنامه ششم توسعه، اولویت اصلی دولت توجه به اشتغال و رفع بیکاری است، تصریح کرد: تلاش و هدف ما این است که در کنار علم آموزی، مهارت آموزی نیز در دستور کار قرار بگیرد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» ، سید محمد احمدی در ستاد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال شهرستان لاهیجان، با بیان اینکه یکی از مهمترین مباحث و مسائل امروز در جامعه بحث اشتغال و اشتغالزایی است، اظهار کرد: راه توسعه و رشد اقتصاد ما بنا به فرمایشات و نقشه راه مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاوتی است که از اهمیت بالایی در نظام ما برخوردار بوده و به نوعی راه نجات اقتصاد است.

    فرماندار لاهیجان افزود: ارائه برنامه پنج ساله با برش یک ساله توسط دستگاه های اجرایی به دستور استاندار می تواند یک فرصت خوبی برای توسعه و تحول بیشتری در استان و همچنین شهرستان ها باشد.

    نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان، با بیان اینکه در سند برنامه ششم توسعه، اولویت اصلی دولت توجه به اشتغال و رفع بیکاری است، تصریح کرد: نقشه راه، رویکرد و شعاری که امسال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید تبیین شده، نشان از اهمین این موضوع دارد.

    این مقام مسئول گفت: تلاش و هدف ما این است که در کنار علم آموزی، مهارت آموزی نیز در دستور کار قرار بگیرد و جوانان ما در کنار علم مهارت هایی را نیز کسب کنند.

    وی با اشاره به طرح کارانه اشتغال جوانان، خاطرنشان کرد: در این طرح فارغ التحصیلان دانشگاهی که دارای سنین ۲۵ تا ۳۴ سال هستند، پس از طی کردن فرآیند اتصال به واحد کسب و کار و توافق با کارفرما، می‌توانند دوره کارورزی را به مدت به طور متوسط ۶ ماه در کارگاه‌ها بگذرانند. در این صورت مشمول پرداخت یک سوم حداقل دستمزد به علاوه پوشش بیمه حوادث از سوی دولت می شوند.

    احمدی ادامه داد: در شهرستان لاهیجان ۱۰.۱ درصد از اشتغال در کشاورزی، ۵.۹ درصد از اشتغال در بخش صنعت و ۷.۵ درصد از اشتغال نیز در گردشگری می باشد.

    وی همچنین به تشریح طرح تکاپو در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت و عنوان کرد: طرح تکاپو یکی از سیاست های دولت می باشد که در آینده نزدیک روند اجرایی این طرح به شهرستان ها ابلاغ می شود و همه دستگاه ها موظف به همکاری هستند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=24146

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *