×

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان: استان گیلان دارای ۶۳.۳ درصد جمعیت شهری است

  • کد نوشته: 24210
  • ۱۳۹۶-۰۸-۰۴
  • 205 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان گفت: استان گیلان دارای یک میلیون ۶۰۰ هزار جمعیت شهری است که ۶۳.۳ درصد جمعیت آن را تشکیل می‌دهد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» ، ساحره میرسیدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: گیلان جزء استان‌هایی است که بیشترین شهرها را […]

    مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان: استان گیلان دارای ۶۳.۳ درصد جمعیت شهری است
  • مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان گفت: استان گیلان دارای یک میلیون ۶۰۰ هزار جمعیت شهری است که ۶۳.۳ درصد جمعیت آن را تشکیل می‌دهد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» ، ساحره میرسیدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: گیلان جزء استان‌هایی است که بیشترین شهرها را در خود داشته و از این نظر در رتبه هشتم کشور قرار دارد.

    وی با بیان اینکه استان گیلان دارای یک میلیون ۶۰۰ هزار جمعیت شهری بوده و ۶۳.۳ درصد جمعیت گیلان شهرنشین هستند گفت: از ۵۲ شهر گیلان ۴۱ شهر زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دارند، ۸ شهر بین ۲۰ تا ۱۰۰ هزار نفر و سه شهر نیز بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.

    مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات دولت، شاخص‌مند کردن توزیع امکانات و اعتبارات در کشور است تصریح کرد: ۳ لایحه در مباحث کلان توسط دولت در حال پیگیری است که این لوایح می‌تواند شالوده مدیریت شهرداری را جامعیت دهد.

    وی لایحه مدیریت شهری، توسعه پایداری شهرداری‌ها و اداره امور استخدامی شهرداری را از جمله این لوایح ذکر کرد و ابراز داشت: هرکدام از این لوایح به‌صورت جداگانه تاثیرات فراونی در روند مدیریت شهرداری‌ها در سطح کشور ایجاد می‌کند.

    میرسیدی با بیان اینکه شهردار باید با استفاده از ظرفیت و جاذبه‌های شهری با ایجاد خلاقیت، فضای شادی را برای مردم فراهم کند افزود: این مقوله‌ای است که در شهر فومن بستر آن به‌صورت کامل برای شهردار فراهم است و باید نهایت استفاده را از آن ببرد.

    مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با تاکید بر اینکه متاسفانه با وجود همه این پتانسیل‌ها هنوز از ظرفیت‌های این شهر به‌صورت کامل استفاده نشده است خاطرنشان کرد: این‌ها مواردی است که در چشم‌انداز توسعه شهر در قالب برنامه ۵ ساله از شهردار مطالبه می‌شود.

    وی با تأکید بر تدوین برنامه ۵ ساله با برش یکساله براساس تاکیدات استاندار گیلان از سوی شورا و شهرداری اظهار داشت: امروزه فعالیت شهرداری‌ها تنها درحوزه عمرانی نبوده بلکه باید در زمینه‌های فرهنگی، زیست محیطی و اجتماعی نیز باشد تا مورد قبول واقع شود.

    میرسیدی به برخی اقدامات در حوزه شهری و شوراهای استان گیلان اشاره کرد و افزود: از سال ۹۲ تا ۹۶ بودجه مصوب شهرداری‌ها از ۴۱۰ میلیارد تومان به هزار و ۱۵۹ میلیارد تومان افزایش یافته که این میزان نشان دهنده رشد ۳۱ درصدی است.

    به گزارش « گیل و دیلم» ، شهردار منتخب شورای شهر فومن که پیش از این با رای چهار عضو از پنج عضو این شورا انتخاب شده بود با حکم استاندار گیلان رسماً به‌عنوان شهردار فومن منصوب و معرفی شد‌.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=24210

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *