×

هشدار منابع طبیعی گیلان نسبت به آتش افروزی در مراتع و جنگل ها

  • کد نوشته: 24402
  • ۱۳۹۶-۰۸-۰۸
  • 175 بازدید
  • ۰
  • مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی گیلان با اشاره به وزش باد گرم در استان، نسبت به هرگونه آتش افروزی در حاشیه جنگل ها و مراتع بدلیل احتمال وقوع آتش سوزی هشدار داد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» علی صدیقی روز دوشنبه اظهار کرد: با توجه به وزش باد گرم، کاهش رطوبت […]

    هشدار منابع طبیعی گیلان نسبت به آتش افروزی در مراتع و جنگل ها
  • مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی گیلان با اشاره به وزش باد گرم در استان، نسبت به هرگونه آتش افروزی در حاشیه جنگل ها و مراتع بدلیل احتمال وقوع آتش سوزی هشدار داد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» علی صدیقی روز دوشنبه اظهار کرد: با توجه به وزش باد گرم، کاهش رطوبت هوا و وجود پوشش گیاهی خشک در مراتع و حاشیه جنگل ها ، شرایط برای وقوع آتش سوزی مهیاست.
    وی از مسافران و حاشیه نشنیان جنگل های گیلان خواست از آتش افروزی در فضای باز و معرض باد خودداری کنند.
    وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون از وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان گزارشی نشده است.
    سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان نیز با اشاره به وزش باد گرم شدید، افزایش دما و کاهش رطوبت هوا در استان تا پایان وقت امروز (دوشنبه ) ، از ساکنان حاشیه جنگل ها و گردشگران خواست از روشن کردن آتش خودداری کنند و در همین ارتباط به بخش های مختلف اجرایی همچون مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و سازمان آتش نشانی هشدار داد.
    به گفته مازیار غلامی، بیشینه دما در نواحی جلگه ای بین ۲۷ تا ۳۵ درجه سانتیگراد و در نواحی جنوبی استان ۳۳ تا ۳۹ درجه سانتیگراد مورد انتظار است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=24402

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *